U današnjem digitalnom dobu, influenseri su postali nezaobilazan dio naše svakodnevnice. Na društvenim mrežama i video platformama, oni nam pružaju uvid u svoj svijet i utječu na naše stavove, želje i potrebe. No, s rastom broja influensera i tržišne vrijednosti influenser marketinga, postavlja se pitanje: koriste li influenseri svoj utjecaj za pozitivne promjene? Pitanje je to o kojem su na panelu pod imenom „Budi koristan“ razgovarale voditeljica i glazbenica Ida Prester, TV voditeljica i influenserica Hana Hadžiavdagić i spisateljica i influenserica Andrea Andrassy pod moderatorskom palicom izvršne direktorice Communisa Lee Stanković.
„Nisam za to da se izraz influenser koristi za svakog, već da se ljude gleda kroz prizmu toga čime su se bavili da bi postali influenseri. Prije nego sam postala influenserica, bila sam, i još uvijek sam, kolumnistica“, rekla je Andrassy.
„Svi mrze influensere, dok im ne nestane pas“, istaknula je Prester želeći istaknuti kako influenseri zaista mogu brzo doprijeti do velikog broja ljudi. Influenseri imaju pristup tisućama, pa čak i milijunima pratitelja. No, s tom moći dolazi i velika odgovornost. Pitanje koje se postavlja jest prepoznaju li influenseri tu odgovornost i koliko koriste svoj utjecaj za širenje svijesti o važnim društvenim, ekološkim i humanitarnim pitanjima.
Mnogi influenseri su prepoznali svoju ulogu u oblikovanju svijeta oko sebe i koriste svoj glas kako bi potaknuli pozitivne promjene. Promovirajući ekološke inicijative, podržavajući humanitarne akcije i podizanjem svijesti o društvenim problemima, mogu poslužiti kao katalizatori za pozitivne promjene u društvu. Međutim, je li to uopće njihova dužnost? To su pojedinci koji su postali popularni zbog svojih interesa, talenata ili životnih priča. Nisu obavezni biti aktivisti, ali mnogi su prepoznali priliku da svojim utjecajem naprave razliku i pozitivno utječu na svoju publiku.
„Bitno je promovirati ono što zaista koristiš i vjeruješ u to, jednostavno moraš stajati iza toga. Također, smatram da je bitno u konačnici ostati svoj čovjek“, istaknula je Hadžiavdagić i nadodala da ako nisi influenser u vlastitom društvu ne možeš biti ni drugdje.
Društvo ima pravo očekivati od influensera da budu svjesni svoje uloge i da koriste svoj utjecaj na odgovoran način te bi trebali razmisliti kako svojim postupcima i porukama mogu doprinijeti boljem svijetu. Činjenica je da influenseri imaju priliku utjecati na milijune ljudi i oblikovati njihove stavove i ponašanje, stoga je iznimno važno da influenseri budu odgovorni i da prepoznaju svoju moć u stvaranju pozitivnih promjena u svijetu.