Ono kad CEO profula fudbal

Emica Elveđi / Pixsell

„Pušiona 2.0“ naziv je panela koji je već prošle godine osvojio srca svojih sudionika vibrantnim razgovorom o manje uspješnim pričama uspješnih ljudi. Ove je godine ponovno privukao pažnju svojom temom koju bi trebali čuti svi, kako bi shvatili da su i povremeni neuspjesi dio puta prema uspjehu. Pod moderatorskom palicom novinara i poduzetnika Petra Štefanića, svoje su poslovne i životne priče podijelili poduzetnik i predsjednik UGP-a Hrvoje Bujasvoditelj i producent na HRT-u Joško Lokas, osnivač i direktor Spana Nikola Dujmović i CEO tvrtke Aircash Hrvoje Ćosić.

Publika je imali priliku čuti iskrene priče panelista koji su u ležernoj atmosferi koju je redovito pratio gromoglasan smijeh publike, podijelili svoje izazove i naučene lekcije s publikom.

„Mislim da smo kao društvo svi fejlali jer osuđujemo ljude kada griješe. Ja sam pokrenuo kviz upitnik koji je u to vrijeme bio vrlo popularan, gledatelji su zvali preko telefona, odgovarali na pitanja u formi kviza pokušavajući osvojiti novčanu nagradu. Bili smo toliko popularni da je jednom zbog količine poziva pala telefonska mreža. Tako nam je jedan dan pristupila jedna velika telekomunikacijska kompanija kad se pojavio SMS, s idejom da Upitnik postane platforma koja bi promovirala SMS i prva pokazala ljudima kako to treba izgledati. Sistem je bio da se putem poruka i izvlačenja birao prvi gledatelj koji ima priliku osvojiti novce. Mi smo tad bili klinci koji nisu htjeli novce već nam je bila privilegija prvi postati platforma za promociju SMS poruka. Samo ću reći da je u prvih mjesec dana prošlo 7 milijuna poruka.“, iskreno je podijelio Lokas.

Nakon što je publiku zaintrigirao, ali i nasmijao Lokas, panelisti su nastavili s publikom dijeliti svoje fejlove koji u trenutku kada su shvaćeni kao neuspjeh i nisu bili smiješni kao u trenutku kad su ih sudionici odlučili podijeliti.

„Moj fail je What the fuck jeans, gdje je ideja bila prilagoditi traperice Iphoneu. Problem je bio što je Iphone tada bio maleni mobitel, a kasniji modeli su postali skoro veličine TV ekrana“, rekao je Bujas te dodao da su htjeli to povezati s Bitcoinom od čega su odustali jer „Tko će kupiti tamo neki Bitcoin“. Malo je reći da smo profulali „ceo fudbal“, kroz smijeh je rekao Bujas.

„Prije desetak godina je Češka htjela dovesti fiskalizaciju na takozvani hrvatski način jer smo bili prepoznati kao softverska firma tamo. Oni su zamislili da sve bude na cloudu i da se ostvari određeni revenue share. Češki stupanj fiskalizacije stupa na snagu i mi dolazimo u češki restoran gdje dobivamo neki bezvezni račun i vidimo da nema fiskalizacije. Znači Česi su doslovno odlučili ignorirati fiskalizaciju“, rekao je Ćosić.

„Napravit ćemo najbrži način slanja i primanja novca. I to krene, a u slanju i primanju imate puno ljudi koji žele primiti novac, a malo onih koji ga žele dati. Onda smo radili analize tržišta. Upoznao sam u Londonu jednog Turčina koji nas je spojio s turskom bankom kako bismo došli do Njemačke jer tamo ima puno Turčina. Turci, naime, šalju novac samo cashom, ono, doslovno autobusima“, rekao je Dujmović iskreno se smijući sam svom neuspjehu.

Kroz smijeh i prisjećanje, panelisti su zaključili kako je pohlepa veliki pokretač fejlova te su se također složili oko Lokasove izjave gdje je sumirao panel u jednoj rečenici: „Najlakše je odustati, najteže je nastaviti“.

Panelisti, ili kako ih je moderator Ćosić nazvao – fejleri, složili su se kako je u poslovnom svijetu neuspjeh neizbježan dio procesa rasta i razvoja. Kroz svoja iskustva, naglasili su da često težimo samo prikazivati uspješne trenutke i projekte, dok zapravo neuspjesi često nose najvrijednije lekcije.