Sport na prvom mjestu

Photo: Šime Zelić/PIXSELL

Sport je vjerojatno jedini masovni medijski sadržaj koji se gleda u stvarnom vremenu, a čija je vjerna publika redovito prikovana uz ekrane. Kakva je sinergija između sporta i show businessa? Idu li novinari sportašima na živce? Kako se stvaraju brendovi u sportu? Kako će izgledati prvo nogometno prvenstvo koje ćemo umjesto uz pivo gledati uz kuhano vino? O tim i srodnim temama iz različitih perspektiva o fenomenu sporta razgovarali su Marko Šapit, urednik sportske redakcije HRT-a, Damjan Rudež, umirovljeni košarkaš i direktor Sunset Sports Media Festivala, Sandra Perković, dvostruka olimpijska pobjednica i Pete Radovich, VP of Production & Sr. Creative Director u CBS SPORTS pod vodstvom Martine Validžić na panelu „Sport na prvom mjestu“.

„U sportu svi znaju koliko je teško napraviti dobar rezultat. Sport budi ponos, domoljublje i najbolji je način komunikacije. Ljudi imaju prirodnu želju za pripadanjem, a sport nam to i omogućava. Mi smo prave inatlije sa svojom željom i voljom koje ulijevaju nadu drugima da ostvare svoje snove“, objasnila je Sandra Perković.

Photo: Šime Zelić/PIXSELL

Na pitanje hoće li sport spasiti live televiziju, Damjan vjeruje da svakako hoće, a razlog je jednostavan – sport treba gledati uživo jer se tijekom i nakon utakmice dogodi cijeli jedan mikrokozmos na društvenim mrežama i nema smisla gledati ga naknadno.

Sportaši u komunikaciji s novinarima trebaju imati određenu dozu opreza. Primjerice, u NBA je kolektivnim ugovorom propisano da se medijskim istupima pristupa pozitivno i spremno. „Znali smo imati  media training na kojem se vježbaju krizne situacije. To u konačnici ima i smisla – sve skupa, igrači, brending, imidž je sve dio paketa koji se prodaje kao NBA“, istaknuo je Rudež.

Photo: Šime Zelić/PIXSELL

Sinergija domaćih medija i sportaša

Šapit je naglasio kako osobno nije imao neugodnih situacija  u komunikaciji sa sportašima jer smatra dok su god novinari fer i  korektni prema njima, i oni će uzvratiti istom mjerom. Njegovo mišljenje dijeli i Sandra Perković koja smatra da iznad popularnosti i novca – i dalje treba ostati čovjekom.

Pete Radović smatra da su „great sport and great storytelling“ dobitna kombinacija. „To je 100 % showbiz – vaterpolo je najbolji primjer, pa mi smo napravili priču o Barakudama, ranije su bile samo kapice u vodi. Mediji su stoga ključ za prenijeti i ispričati priču ljudima, i smatram da su iznimno bitni za popularizaciju sporta, ali i sportaša.