Ratno komuniciranje

Kristina Štedul Fabac / Pixsell

Strateško komuniciranje predstavlja ključnu komponentu uspjeha u današnjem globalnom društvu gdje informacije kruže brže nego ikada prije. Bez obzira na to radi li se o korporacijama, vladinim agencijama, neprofitnim organizacijama ili pojedincima, sposobnost planiranja, oblikovanja i dostavljanja poruka ima ključnu ulogu u postizanju ciljeva i izgradnji povjerenja, a posebno ako se radi o komuniciranju za vrijeme rata. Tada strateška komunikacija ima izuzetno važnu ulogu u upravljanju kriznim situacijama i očuvanju stabilnosti. 

Upravo o tome kako se radi medijska analiza za državne i korporativne komunikacije u ratno vrijeme, kako se kreira okvir za mjerenje velikih količina podataka i kako se detektiraju goruća pitanja ispričala je Oksana Kononova, suosnivačica i izvršna direktorica tvrtke LOOQME na predavanju Story of resistance powered by Presscut.

Većina lažnih vijesti je plasirana od pravih, stvarnih ljudi na društvenim mrežama, kao i preko medija s dobrom reputacijom. Tehnički, zapravo nema razlike pri identificiranju poslovne, prave kampanje ili kampanje dezinformacija i lažnih vijesti, stoga bi svakako trebalo prestati rasipati novac na takvo nešto“, istaknula je Kononova.

Borba protiv ruske propagande postaje ključna komponenta očuvanja demokracije i međunarodne stabilnosti u suvremenom svijetu. Iako propaganda nije nov fenomen, digitalna era i globalna povezanost su joj omogućili da doseže šire publike i izazove ozbiljne posljedice.

 „Ako samo reagiramo na lažne vijesti, već smo izgubili, ali ako postavimo vlastiti okvir i narativ – možemo postići svoje ciljeve. Uz to, danas nam je više nego ikada potreban alat umjetne inteligencije koji uštedi mnogo vremena, mnogo novaca, a uključuje i uštedu energije uma“, izjavila je Kononova.

U ratnim uvjetima, svaka poruka; bilo da dolazi iz vojne, političke ili civilne sfere, može imati dugoročne posljedice. Strateško komuniciranje zahtijeva pažljivo planiranje, koordinaciju i sposobnost prilagodbe nepredviđenim okolnostima, dok je u takvim uvjetima stanja neizvjesnosti za cilj minimizirati dezinformacije, očuvati povjerenje i osigurati da komunikacija podržava opće ciljeve stabilnosti i mira.