Poslovanje u eri umjetne inteligencije

Matija Habljak / Pixsell

Umjetna inteligencija donosi brojne novosti u poslovanje suvremenih tvrtki, no koliko se zapravo iskorištavaju njene prednosti u svakodnevnom poslovanju? Pitanje je jesu li tvrtke doista svjesne na koje sve načine umjetna inteligencija može unaprijediti i olakšati poslovne zadatke te doprinijeti tehnološkom napretku.

Panel „AI era: inoviraj, implementiraj, dominiraj“ powered by UGP donio je odgovore na brojna aktualna pitanja implementacije umjetne inteligencije u poslovanje i pojasnio u kolikoj mjeri i kako tvrtke iskorištavaju njen potencijal. Predsjednica uprave Cro Startupa, Hajdi Ćenan, osnivač i partner Poslovne inteligencije, Dražen Oreščanin te stručnjak savjetnik Futurehr, Aco Momčilović, uz moderatora Dražena Tomića, urednika i suosnivača Ictbusiness.info, dotaknuli su se ove goruće teme i još jednom ukazali na sve veću važnost prilagodbe novoj eri poslovanja koju donosi AI.

Oreščanin je istaknuo manjak adekvatnog iskorištavanja umjetne inteligencije: „U smislu umjetne inteligencije u poslovanju algoritmi mogu obrađivati velike količine podataka u kratkom vremenu. Ono što je problem je to što vrijeme koje dobivamo umjetnom inteligencijom ne iskorištavamo na adekvatan način. Problem leži u karakteristikama ljudskog roda; recimo dva sata vremena koja ćemo dobiti dok umjetna inteligencija odrađuje naš posao nećemo iskoristiti za učenje i usavršavanje, nego za gledanje televizije, na primjer. Ono što je u stvari loše i što se događa i u poslovanju i u privatnom životu je to da ne iskorištavamo kvalitetnije to vrijeme, ne koristimo ga da bismo postali pametniji, nego se unazađujemo.“ 

„Kad govorimo o poslovnim primjenama umjetne inteligencije, ona može biti korisna svima. Tvrtke imaju gomilu podataka, u statistike, među kojima je i hrpa nepotrebnih podataka. Ono što je umjetna inteligencija napravila je to da se pomoću nje može puno tih nestrukturiranih podataka izvući i pretvoriti u skup dokumenata i podataka te izvući ono najbitniju korist iz materijala. A to svaka firma može implementirati u svoje poslovanje i povećati produktivnost i brzinu obrade podataka i na koncu poslovanja“, istaknuo je Momčilović.

Ćenan je istaknula i nekoliko pozitivnih primjera iz prakse i zaključila kako se umjetna inteligencija često spominje u negativnom kontekstu, što nije opravdano jer se svaka nova tehnologija tako percipirala u početku, da bi kasnije donijela brojne prednosti čovječanstvu.

„Tehnologija se može iskoristiti u loše svrhe, što smo vidjeli na primjerima nuklearne energije, ali se isto tako može iskoristiti i u dobre. Već sada možemo vidjeti napredak zdravstvenih primjena, a umjetne inteligencija će sve više moći analizirati veći broj podataka od čovjeka, koji nije stvoren za toliki obujam analize, i možda shvatiti neke zdravstvene situacije koje čovjek ne može. Naravno da postoje loše karakteristike tehnologije, recimo poput njenog utjecaja na okoliš, ali postoje i one dobre prilike koje možemo iskoristiti za našu dobrobit. Najbitniji je balans jer na kraju su ipak ljudi ti koji stvaraju tu tehnologiju, koriste ju i odlučuju što će s njom”, dodala je Ćenan.

Temeljem aktualnih trendova i sve bržim razvojem umjetne inteligencije, neminovno je da nas čeka nova industrijska revolucija, a samim tim i nova era u poslovnom, ali i privatnom svijetu. Ono što je ključno jest da se iznimne prilike i prednosti ove nove tehnologije iskoriste na najbolji mogući način i da revoluciju usmjerimo ka boljitku budućnosti.