Naš posao nije da ‘blještimo’ mi, nego brendovi za koje radimo

Emica Elveđi / Pixsell

Praćenje i predviđanje trendova, inovativnost i razmišljanje out of the box, najbolje opisuju Balcannes, kreativno regionalno natjecanje. Riječ je o događaju na kojem se okupljaju najbolje kreativne agencije iz regije, a na ovogodišnjem Weekend.16 imali smo priliku iz prve ruke dobiti odgovor na pitanje: „Vlada li kreativni nered u regiji?“ te vidjeti brojne zanimljive projekte iz Hrvatske, Srbije, Slovenije, Sjeverne Makedonije te Bosne i Hercegovine.

Zašto se upravo oni smatraju najboljima i zašto su njihove ideje proglašene najkreativnijima u regiji otkrili su nam kroz svoja predavanja Vesna Beganovićosnivačica i partnerica, Via MediaDavor Bruketa, kreativni direktor i suvlasnik, BRUKETA&ŽINIĆ&GREY, Aleksandra Dilevska, CEO, PUBLICIS GROUP N. Macedonia & Croatia, Marko Vičić, osnivač i izvršni partner, FUTURA DDB Nataša Mitrović, CEO i osnivačica, WHY NOT.

Prva na veliku pozornicu dvorane Vikend kročila je Nataša Mitrović, CEO i osnivačica, WHY NOT, koja je svojim predavanjem „Kidanje u V Činovima“ prikazala pet ključnih saznanja o kreativnosti današnjih agencija. „Došlo je do toga da svi ‘jedemo’ sve. Opet smo svi postali isti. Mi potrošači. Svima nam treba hrana, stan, odjeća i auto. Onda smo opet počeli birati što nam se to točno sviđa. Tako smo i u kreativnim industrijama izgubili svoju specifičnost i identitet“, naglasila je Mitrović.

Osim toga, pojavio se digitalni boom koji je doveo do toga da je kreativnost postala bombardirana statistikama i brojevima, a kada su ti podaci jedini cilj kreativnosti onda ju slobodno može preuzeti AI tehnologija. „Shvatila sam da se, iz meni apsolutno nepoznatog razloga, u našoj regiji rađaju svjetski prvaci. Gledajući statistiku i brojeve to je nemoguće pa sam se zapitala u čemu je razlika i zašto se rađaju svjetski sportaši? Pronašla sam odgovor. Oni su jako tvrdoglavi i uporni, ne boje se izaći na teren i ostaviti srce te ono najbitnije; igraju sa svrhom“, zaključila je Mitrović smatrajući to receptom za uspješnu budućnost kreativne industrije.

Sljedeći gost je bio Marko Vičić, osnivač i izvršni partner, FUTURA DDB iz Slovenije koji je kroz predavanje „Kreativnost Quo vadis“ te vrlo zabavne video materijale prezentirao svoj pobjednički projekt na Balcannes natjecanju. Predavanje je završio s ključnom mišlju: „Naš posao nije da ‘blještimo’ mi, nego brendovi za koje radimo.“

Davor Bruketa, kreativni direktor i suvlasnik, BRUKETA&ŽINIĆ&GREY na svom je predavanju „Mozaik kreativnosti: Hrvatska“, osim zanimljivih brojki, prikazao i nekoliko uspješnih projekata svoje kreativne agencije. Međutim, projekt koji je najviše zaintrigirao publiku bilo je kreativno rješenje za brend Pipi koje savršeno prikazuje prihvaćanje novih trendova u industriji. Kako je samo jedna out of the box reklama napravila prekretnicu u Hrvatskoj i pokrenula lavinu negativnih komentara na društvenih mrežama, jednako tako je uvjerila društvo da se vremena i trendovi mijenjaju. „U Hrvatskoj agencije ne koriste svoj kreativni mišić samo za obične reklame, već koriste to za kreiranje proizvoda o kojima će svi pričati. To vidim kao budućnost našeg poslovanja“, zaključio je Bruketa.

Sa situacijom u Sjevernoj Makedoniji upoznala nas je Aleksandra Dilevska, CEO, PUBLICIS GROUP N. Macedonia & Croatia, naglašavajući da na njihovom tržištu definitivno živi veliki kreativni potencijal. Posebno je istaknula izazove s kojima se susreću: „Mi nemamo svoje festivale i natjecanja, zato se jako oslanjamo na regionalna događanja poput Weekend Media Festivala. Odnos agencija – klijent ne nalazi se uvijek na istoj razini i to me zabrinjava. Sa sigurnošću mogu reći da kod nas vlada nered, posebice po pitanju cijena – mi ih krenemo spuštati, a nakon toga se one teško dižu gore. Budućnost naše industrije leži u usavršavanju lokalnih natjecanja i festivala.“

„Tko vam može ukrasti maštu ili ograničiti svemir?“ rečenica je s kojom je Vesna Beganovićosnivačica i partnerica, Via Media započela posljednje predavanje na panelu naziva „Nukleus kreativnosti“. Prije svega, važno je istaknuti činjenicu da Bosna i Hercegovina ima 92 registrirane agencije za marketing i dizajn, od toga je njih 13 osnovano prije 20 ili 30 godina. Kreativno razmišljanje i inovativnost u ovoj zemlji nije upitna, no „agencije se trebaju posvetiti osnaživanju svoga stava na tržištu, cijenama i vrednovanju svog rada“, zaključila je Beganović.

Vlada li kreativni (ne)red na tržištu, procijenite sami.