Ljubav na prvi zvuk!

Emica Elveđi / Pixsell

Iako vizualni oglasi najviše privlače pažnju publike, predavanje „Love is in the ear“ powered by Hrvatski radijski forum koje je obilježilo prve sate Weekenda.16, podsjetilo nas je da upravo zvuk potiče emocije te povezuje brendove sa samim potrošačima kroz onu najosjetljiviju, emotivnu komponentu. Trendove u svijetu oglašavanje, kao i najbolje primjere iz prakse te promjene koje nas očekuju u nadolazećem periodu, posebice kada je u pitanju radijsko oglašavanje, na pozornici je predstavio Ralph Van Dijk, legendarni osnivač i izvršni kreativni direktor Eardruma, najnagrađivanije audio agencije na svijetu te osnivač tvrtke Resonance Sonic Branding. Njegovo predavanje otkrilo je tajne uloge ovog tipa brendiranja koje joj (svijetla) budućnost predviđa, kao i provjerene strategije i trendove kojima se trenutno transformira svijet oglašavanja.

Ljubav je emocija koja nas motivira kao niti jedna druga, a upravo radio igra onu ključnu ulogu u transferu ljubavi potrošača prema brendu“, jednostavnom je mišlju svoje predavanje započeo legendarni Van Dijk. Nastavio je kratkim osvrtom prema prošlosti radijskog oglašavanje, koje je bilo sve, samo ne upečatljivo. Danas pak, s druge strane, upravo audio, odnosno radijsko oglašavanje pokazuje najveći raspon kreativnih ideja marketinških stručnjaka. Suvremeno doba donijelo je najrazličitije strategije i taktike kojima je radio nadrastao sve ostale medije, barem kada je oglašavanje u pitanju.

Od svih medijskih opcija koje su nam danas na raspolaganju kada je oglašavanje u pitanju, upravo se radio pokazao najboljim za izgradnju dugoročnih odnosa s potrošačima. Radio i dalje predstavlja medij koji krajnje potrošače pronalazi na najintimnijim mjestima, u situacijama „jedan na jedan“, ondje gdje je slušateljima, a naposljetku potrošačima, ipak najugodnije. Upravo radio sa svojim slušateljima gradi tu intimnu vezu koju potrošači osjećaju prema brendu i na temelju koje mu se priklanjaju“, istaknuo je Van Dijk.

„Reklamna legenda“ Cannes Lions Festivala, provela je publiku kroz tajanstveni svijet zvuka i njegovu moć infiltriranja brendova u svijest pojedinca, ali i još važniju – kolektivnu svijest. Van Dijk istaknuo je pojedine kampanje koje su uključivale sve medije te pritom predočio dokaze kako je upravo audio aspekt koji je došao kao „šlag na tortu“ kroz radijsko oglašavanje, kod potrošača stvorio onaj wow efekt. Zaključio je kako je upravo autentičnost koju radio donosi u svijet oglašavanja jedinstvena super-moć ovoga medija, usporedivši pritom radijske reklame s glazbom koja dopire do naših najdubljih emocija. Utjecaj koji glazba ima na radiju i u samom radijskom oglašavanju, kao i emocija koju budi u slušateljima, u konačnici prodaje proizvod.

Upravo Weekend Media Festival, koji je uvijek bio u korak s najnovijim trendovima, ovim je poučnim predavanjem pružio jedinstveni uvid u ovo sve popularnije područje oglašavanja. „Uključite svoje slušatelje u proces, zabavite ih, poslušajte ih“, savjetovao je Van Dijk te poentirao – „Potrošači će vam biti zahvalni!“