Ključ uspješnog poduzetništva

Emica Elveđi / Pixsell

Poduzetništvo je ključna pokretačka sila koja oblikuje gospodarstvo, društvo i svijet u cjelini. Ono predstavlja kreativnost, inovaciju i hrabrost pojedinaca da prepoznaju prilike, preuzmu rizike i stvaraju nove vrijednosti, dok se važnost poduzetništva ogleda u sposobnosti generiranja radnih mjesta, poticanju ekonomske rasta, povećanju konkurencije i inovacija te rješavanju društvenih izazova.

O važnosti poduzetništva razgovarali su Vjekoslav Majetić, osnivač i vlasnik tvrtke DOK-ING i EY poduzetnik godine 2022., Roberto Kutić, suosnivač i COO Infobipa i poduzetnik godine 2018., Dorotea Effenberger, predsjednica Uprave i vlasnica Tahografa i Berislav Horvat, country managing partner EY Hrvatska na panelu Poduzetnički mindset: poduzetnik se rađa ili postaje? powered by Poduzetnik koji je moderirao Ognjen Bagatin, serijski poduzetnik i menadžer.

Poduzetnici su pokretači promjena i izvor novih ideja koje transformiraju naše svakodnevne živote. Stoga, razumijevanje važnosti poduzetništva i podrška poduzetnicima igraju ključnu ulogu u izgradnji prosperitetnog i dinamičnog društva, a kombinacija znanja i iskustva igra iznimno važnu ulogu u uspješnom poduzetništvu i pomaže poduzetnicima da donesu bolje odluke, razvijaju inovativne proizvode ili usluge i prevladavaju izazove s kojima se susreću na putu prema uspjehu.

Ako netko nema podupiruću okolinu koja omogućava rast, jako je teško jer se taj pojedinac ne može razvijati. Da bi bio poduzetnik, moraš dati maksimum od sebe u datom trenutku što je kod poduzetništva jako važno. Možete imati sjajnu ideju i veliku strast, ali ako niste uporni i ustrajni nećete moći uspjeti. Učiti i mijenjati se predstavlja poduzetnički mindset. Sebe bih nazvala adaptogenom biljkom jer se uvijek nastojim razviti u skladu s okolišem“, istaknula je Effenberger.

Prepoznavanje i podrška poduzetništvu ključni su za stvaranje održivih i dinamičnih gospodarstava te za doprinos boljem društvu.

Sve moje ideje uspjeli smo pretvoriti u stvarnost. To je jako teško, ali može se. Važno je prepoznati poslovne prilike koje nas vode prema uspjehu, a kada se jednom krene, više nema odustajanja. To izgleda jednostavno, ali vjerujte mi najvažnija stvar je sagledati gdje smo i krenuti ka ostvarenju“, poručio je Majetić.

Poduzetnici moraju biti adaptabilni jer se susreću s mnogim izazovima kojima upravo vi morate pronaći rješenje. Nama je bio problem pronaći tržište jer hrvatsko tržište je jako malo. Isto tako, problem je bio skupiti pametne ljude koji mogu prepoznati što tržište točno traži i ono što je jako važno u našem poslu, prepoznati pravi trenutak. Više ljudi, brainstormanje i pronaći će se neko rješenje. U poduzetništvu je kao u nogometu, moraš imati ljude koji su klasa. Vodeći se tako, danas smo komunikacijska platforma na svjetskoj razini s najvećim brojem operatera“, naglasio je Kutić.

Isto tako, percepcija poduzetnika u medijima igra važnu ulogu u oblikovanju javnog stava prema poduzetništvu i poduzetnicima i može značajno utjecati na način na koji se poduzetnici percipiraju i kako se promovira poduzetnička kultura. „Prije 10 godina, kada smo pokrenuli priču oko EY-a, započeli smo sa svrhom kreiranja boljeg poslovnog okruženja. Tada su poduzetnici bili u medijima s negativnom percepcijom. Sada je situacija puno bolja. Danas smo došli do toga da i poduzetnici uspijevaju biti zvijezde na naslovnicama“, izjavio je Horvat.

Poduzetništvo zahtjeva posjedovanje osobina kao što su upornost, samopouzdanje, inovativnost, strast, discipliniranost te rad na sebi kako bi se mogli prilagoditi na promjene. Biti poduzetnik znači imati ideju i vrijedno raditi kako bi se ona i ostvarila, dok je iznimno važno pažljivo razmotriti svoje sposobnosti, interese i okolnosti kako bi se povećale šanse za uspjeh.