Kako Amerikancima prodati europski nogomet i Hrvatsku kao destinaciju?

Emica Elveđi / Pixsell

Ako pratite nogomet i primijetili ste da je odjednom postao mega popularan u SAD-u, a nije vam jasno kako – odgovore znaju Pete Radovich, četrdeseterostruki osvajač Emmyja i kreativni direktor CBS Sportsa i proslavljeni hrvatski košarkaš, Damjan Rudež. Tajnu jedne od najpopularnijih sportskih emisija na svijetu podijelili su u jedan na jedan raspravi pod nazivom „Kako Amerikancima prodati nogomet (i destinaciju)”, koja je u Pepermint lounge dovela sve detalje iza kulisa američkog sporta i šoubiznisa.

Za one koji nisu znali, kvaka američke zaluđenosti nogometom leži u emisiji Golazo, najpopularnijoj nogometnoj emisiji na svijetu. Osim što svojim revolucionarnim sadržajem trenutno dominira ekranima i platformama društvenih medija diljem svijeta, ova hit emisija CBS-a također pokazuje i da Amerikanci razvijaju sve veći interes za najvažniju sporednu stvar na svijetu – nogomet. Inače, ovaj američki Hrvat je u svojoj 23 godine dugoj karijeri u samom vrhu američke televizijske scene radio i na nekim od najvećih sportskih događaja na televiziji, uključujući četvore Olimpijske igre, sedam Super Bowla, Masters, Wimbledon, French Open, NBA finale, NCAA muško košarkaško prvenstvo, US Open, Kentucky Derby i Breeders’ Cup.

Kad sam tek započeo karijeru na CBS-u, pokrivao sam američki nogomet koji je, kao što znate, masivan u SAD-u. Sve televizije su pokrivale taj sport i bilo je teško privući publiku, odnosno morali smo se boriti s konkurencijom. Odluka za uvođenje europskog nogometa u priču u potpunosti je izmijenila igru. Može li se europski nogomet prodati Amerikancima? Za početak, izazov je taj da Amerikanci svoje nacionalne sportove smatraju apsolutno najboljima i najrelevantnijima, a u nogometu je situacija takva da Europa ima najbolje svjetske klubove i igrače. Da bismo privukli interes za nogomet, morali smo dobiti njihovu pažnju kroz zabavan sadržaj“, započeo je Radovich.

Nogomet je sada, kao sport koji je stran Amerikancima, apsolutno u poziciji zaprijetiti tzv. velikoj četvorci američkih sportova“, uključio se Rudež, uz kratki prikaz svojeg iskustva za vrijeme igračkih dana u NBA-u, kada je doživio koliko je NFL dominantan. “NBA se službeno zove NBA Entertainment, dakle spaja sport i zabavu” dodaje Rudež u nastavku.

“Tako je, uzmimo Superbowl kao najbolji primjer da je Amerikancima najbitniji show, a ne sport. Dakle Amerikancima sam u sklopu emisije Golazo morao dati najbolje od najboljeg. Ne mogu Amerikancima dati show u kojem komentatori nisu “the best”. Zato jedan od frontmena je Thierry Henry, a ne netko od američkih nogometaša. To je našu emisiju pretvorilo i u globalni fenomen”, nastavlja Radovich.

Rudež je dodao kako je upravo ova emisija učinila nogomet jednim od najpopularnijih sportova u Americi te da je Radovich dobrim dijelom jedna od najzaslužnijih osoba za to. Radovich je istaknuo kako su okupili zvjezdanu postavu i odlučili ići bez scenarija i rekao kako im je moto bio “Samo neka pričaju na određenu zadanu temu. To show čini spontanim, autentičnim i zanimljivim.”

Na panelu je službeno najavljen i Sunset Sports Media Festival, jedinstveni projekt koji je ove godine drugi put u Zadru okupio svjetske zvijezde iz sporta, promocije i šoubiznisa te učinio izuzetan promidžbeni iskorak za Hrvatsku prema američkom tržištu. Svoj nastavak dobiva i sljedeće godine uz još atraktivniji sadržaj i zvjezdaniju postavu. “Ponovno, sve je u šoubiznisu i jakim imenima. Recimo, prošle godine smo za prvi Sunset Sport Media Festival doveli čak dva Superbowl MVP-ja. Ne jednog, nego dva. Spojili smo to s prekrasnom destinacijom. Nadamo se da će se ta priča nastaviti i rasti i u vremenima koja dolaze. Hrvatska ima sjajnu sportsku baštinu, bogatu kulturnu baštinu, sjajne destinacije i prirodne ljepote, ali i marketinške i poslovne potencijale. Ovo je nešto čemu sam posvećen i od čega želim napraviti globalni brend”, završio je Radovich.

Ova jedan na jedan rasprava ujedno je bila i najbolja prilika za predstaviti novog strateškog partnera SUNSET Sports Media Festivala – tvrtku Sofascore. “Mi smo hrvatska tvrtka i domaća priča i važno nam je doprinositi razvoju ovog projekta koji je također hrvatski brend u budućnosti”, kratko je uz zahvalu istaknuo Ivan Bešlić, COO i suosnivač Sofascorea.