Iako je sadržaj i dalje kralj, na tronu se mora naći mjesta i za tehnološke suvladare

Kristina Štedul Fabac / Pixsell

U svijetu brzih tehnoloških promjena, pogled prema budućnosti konzumacije sadržaja, ali i njegovog stvaranja, postaje sve intrigantniji i kompleksniji. U godinama pred nama, a posebice u daljoj budućnosti, očekuju nas brojni izazovi i inovacija koji će oblikovati način na koji doživljavamo i dijelimo različite vrste sadržaja. Na panelu „If streaming is the present, what is the future?“, panelisti Adrian Ježina, predsjednika uprave Telemacha i Kenechi Belusevic, voditeljica poslovnog razvoja i distribucije na području jugoistočne Europe, Baltika, ZND-a, Mediterana i Izraela Warner Bros. Discoveryja, pod moderatorskom palicom novinarke i voditeljice Antonije Mandić, pružili su nam uvid u važnost ove teme. Upravo su Ježina i Belusevic istaknuli važnost brendova koji stoje iza samog sadržaja, kao i visokih ulaganja u njihovu proizvodnju te raznolikosti lokalnog i korisnički generiranog sadržaja za potrebe streaminga.

U izazovnim vremenima kada pokušavamo dokučiti u kojim će se smjerovima razvijati platforme za konzumiranje sadržaja te kako odgovoriti na izazove koje donosi budućnost, postavlja se jedno od ključnih pitanja, a to je kakav će biti sadržaj koji će privući publiku pored sadržaja koji nude konkurentske platforme. „Kada pričamo o budućnosti, možemo predvidjeti neka kretanja, možemo predvidjeti trendove, a trendovi koji su sada i globalni i lokalni baziraju se na konzumiranju online video sadržaja. Iako streaming platforme već imaju svoje lojalne korisnike, riječ je o trendu koji i dalje linearno raste. Ipak, dolaze nam nove generacije korisnika i jasno je vidljivo kako će definitivno biti borba za svakog gledatelja“, istaknuo je Ježina.

Nužno je pronaći optimalne kanale kojima se može doprijeti do različitih ciljanih publika“, započela je svoje sudjelovanje na panelu Belusevic te dodala da su korisnici danas u odličnoj poziciji, budući da na tržištu postoji jaka konkurencija koja će učiniti sve da pridobije njihovu pažnju. „Korisnici danas žele dobar sadržaj, ali stalo im je i do tehnološke inovativnosti – one kompanije, odnosno platforme koje im uspiju omogućiti vrhunski sadržaj s dobrim korisničkim iskustvom u trenutku kada oni to žele, svakako će biti na dobitku“, zaključila je.

Danas je nužno biti jedinstven i pronaći nove načine za privlačenje korisnike. Iako postoji natjecanje za mlađu publiku i izazovi kako istu pridobiti, nije svaka publika vrijedna ulaganja. „Naš posao je natjecanje – ako nema novca, nema ni businessa. Oni koji žele besplatan sadržaj nisu naša ciljana publika. Nužno je postaviti prioritete i odlučiti u koga ćeš uložiti svoj budžet – naravno da će dio sadržaja uvijek biti besplatan, ali publika koja stremi takvom sadržaju, nije svačija ciljana publika. Zato i postoje različite opcije između kojih korisnici mogu birati. Da bismo reinvestirali u kvalitetnu produkciju, primorani smo naplaćivati sadržaj, jer ipak – to je samo business“, osvrnula se Belusevic na budućnost streaminga.

S druge pak strane Ježina je istaknuo i važnost razvoja tehnologija – napose mreže te posljedično brzine interneta, kao i same infrastrukture koja omogućava postojanje streaming platformi. „Infrastruktura je ipak baza, a naša je dužnost da korisničko iskustvo bude što bolje. Tržište je danas šaroliko, ima mnogo opcija između kojih korisnici mogu birati. Ipak, pojedini sadržaji nalaze se na samo jednoj platformi. Ukoliko imate platformu, ali nemate poželjan sadržaj, nitko vas neće odabrati pored konkurencije. Sami sadržaj je i dalje kralj, ali danas imamo više kraljeva u sobi, a svi oni zajedno čine finalni produkt za korisnika“, zaključio je Ježina.

Streaming platforme naša su realnost i najčešći način konzumiranja sadržaja. Postoji određena zabrinutost vezana uz budućnost i mlađu publiku koja će u narednih nekoliko godina stasati u ciljanu publiku. Mlađa publika ipak nije sklona dugim sadržajima, a kompanije, kojih je danas na tržištu sve više, na različite načine pokušavaju pronaći svoj put do korisnika. Panelisti su se ipak složili u jednom – ne smijemo zaboraviti promjenjive navike korisnika koje će biti ključne za oblikovanje budućnosti digitalnog sadržaja, a pronalaskom optimalnog puta prema korisnicima, uz dobro korisničko iskustvo, kvalitetan sadržaj i prihvatljivu cijenu, dobit ćemo odgovor na pitanje što nam budućnost streaminga donosi.