Europski PR može biti cool i bez TikToka

Kristina Štedul Fabac / Pixsell

Jeste li znali da je Europski parlament jedan od najvećih domaćih influencera? Ovo je jedna od informacija koju je publika mogla čuti u sklopu predavanja “Nemoj scrollati, zaokruži…”, na kojem je novinar Nove TV Hrvoje Krešić detaljno ispitao glavnog direktora komunikacijske službe i glasnogovornika Europskog parlamenta Jaume Ducha Guillota kako funkcionira PR i marketing Europskog parlamenta te kako se strateški pristupa komunikaciji.

Bez obzira na veličinu pojedinih izbora, svi su podjednako važni. Svaki pojedini izbori pokazuju snagu institucija država članica i cijele Europske unije. Bez obzira na udaljenost Bruxellesa, odluke se i dalje donose u Zagrebu. Točnije, ne radi se o tome što u Bruxellesu odlučuju, nego što ljudi odlaze odlučiti u Bruxellesu“, započeo je panel uvodnim riječima Ducha Guillota.

Europski parlament itekako se trudi potaknuti birače na izlazak na izbore, pogotovo u trenutnim geopolitičkim okolnostima. Upravo mladi glasači popravljaju europske statistike, gdje je 2019. odaziv na izbore za Europski parlament iznosio 51%, što je najviše od 1994. Najveći rast zabilježila je izlaznost mladih birača ispod 25 godina života, što je za 14 postotnih bodova više u odnosu na 2014. godinu.

Krešić je kroz razgovor postavio zanimljivo pitanje – kako Europski parlament može uopće imati relevantnu komunikaciju ako TikTok nije dozvoljen kao platforma? „Da, izazovno je što ne možemo koristiti TikTok, a razlozi uključuju geopolitičku situaciju te nedostatak zaštite podataka. Međutim, mi i dalje možemo biti vidljivi na TikToku ako se fokusiramo na ono što radimo; promicanje demokratskih principa. Mislim da smo ovim pristupom, gdje drugi stvaraju organski content o nama čak i uspješniji, umjesto da se na silu trudimo biti moderni na toj platformi“, objasnio je Duch Guillot.

Kao odgovor na pitanje publike, Duch Guillot objasnio je da je itekako važno da Europski parlament brine o svojem brendu, zbog čega je konzistentna komunikacija važna za stvaranje imidža. Dapače, složio se da Europski parlament treba koristiti branding tehnike iz realnog sektora u svojem pristupu.

Mladima treba objasniti da imaju ključ politike u svojim rukama, a njihov glas u ovim turbulentnim vremenima može uzrokovati velike zaokrete i pisanje novih stranica povijesti politike. Da bi postali politički aktivni, mladima su potrebni – inspirativni PR-ovci!