Bez televizije nema života!

Emica Elveđi / Pixsell

Tvrdnja da tradicionalni mediji umiru zbog modernih servisa i društvenih mreža – nije točna!

S tom idejom započeo je panel „TV SURVIVAL KIT”, koji je pokušao razbiti ovaj mit. Naime, televizija je itekako živa, a mnogi televizijski formati i dalje ne prestaju nizati odlične uspjehe.

Što je to u ljudima da unatoč svim modernim tehnologijama i dalje žele gledati vijesti, realitije ili kvizove? Odgovore na panelu ponudili su voditeljica i kreativna producentica na RTL-u Antonija Blaće, voditeljica Nove TV Mia Kovačić te voditelj i producent na HRT-u Joško Lokas. Moderatorsku palicu preuzeo je čovjek koji je pobjegao od televizijskog posla – Petar Štefanić, a panelisti su objasnili zašto televizije neće tako brzo umrijeti kako se priča.

„Uvijek slušamo kako se medijska scena mijenja, a Weekend kao da svake godine otvori sprovod za TV kroz svoje panele. Ipak, neke stvari, poput kvizova, jedino možemo gledati na televiziji. Zašto je to tako?” otvorio je pitanjem raspravu Štefančić.

Publika i dalje konzumira TV sadržaj. Televizor je i dalje potreban čovjeku, inače ne bi ostao živ. Prije ću riknuti ja nego televizor“, slikovito je rekao Lokas.

Kroz primjer serije Kumovi, sudionici rasprave zaključili su da televizor ipak donosi jedan slađi način konzumacije sadržaja nego ostali mediji.

Televizor ima jednu toplu crtu zajedništva i emocija. To nemaju drugi mediji, jer se pred televizorom može okupiti cijela obitelj“, objasnila je Blaće. Sudionici su zaključili da je ljepota televizije upravo njezina veličina zaslona, što dokazuje činjenica da i pametni telefoni teže sve većim ekranima.

Ljudima je to jednostavno potrebno. Televizor donosi perspektivu jedne gomile informacija koje mali zasloni ne mogu prenijeti korisnicima u hodu. Zbog njezine tradicije, televiziji se uvijek više vjeruje nego zatrpanim društvenim mrežama. Dapače, mnogi današnji influenceri i dalje su počašćeni biti pozvani sudjelovati na televiziji, pogotovo u live programu“, rekli su tijekom rasprave.

Čim nešto ima kontinuitet, taj sadržaj na televiziji neće umrijeti. Televiziju obilježava činjenica da svaka emisija ima svoju bazu, zbog čega se svaka epizoda ili novi prilog željno iščekuje“, izjavila je Kovačić, na što Blaće dodala: “Da, zamislite da morate drugačije pratiti sport ili Eurosong. Bez televizije – teško zamislivo“.

Televizija po današnjim standardima mora proizvoditi content koji će se i dalje pratiti. To je posebice važno za povezivanje sa skupinama milenijalaca i Gen Z, koji se ponekad i hvale da ne znaju što je televizor.

„Itekako se moraju povezati s televizijom jer su te generacije paradoksalno ovisne o velikim zaslonima. Zato je naš zadatak prepoznati što je njima interesantno, što neće biti jednostavno za tu publiku koja je zahtjevnija i kritički osvještenija“, rekla je Blaće.

Ipak, na Novoj TV vidimo po statistici trendove da se ti mladi ljudi vraćaju starijim serijama, kao što su Kumovi. Nešto se tu događa i to trebamo znati razumjeti“, dodala je Mia Kovačić, na što su panelisti zaključili da su se i mladi možda zaželjeli ozbiljnijeg sadržaja namijenjenom širem spektru ljudi.

Televizija je i dalje nezamjenjiva radi njezinog visokog kredibiliteta, što potvrđuje činjenica da svi vole biti na televiziji, kao i da je televizija prvi medij kojem se obraćamo u kriznim situacijama. Bez obzira što se TV može smatrati tradicionalnim medijem, baš kao i radio, kontinuirano se transformira i prilagođava modernim trendovima.

Long live the grand TV!