Današnji kreativci – rođeni spremni ili tek dobri učenici?

Photo: Goran Kovačić/PIXSELL

Razvoj novi tehnologija, nova zanimanja koja nastaju brzinom svjetlosti i cijeli set vještina koji je današnjim mladima potreban ako se žele okušati u nekoj od kreativnih industrija, pokazuju kako društvo 21. stoljeća nikad ne prestaje učiti te treba kontinuirano nadograđivati svoje vještine i znanja. A što je s kreativnošću i inovativnošću? Jesu li istoznačnice ili samo isprepleteni pojmovi te može li se i njih jednostavno naučiti?

U zanimljivu raspravu i potragu za ovim odgovorima upustili su se izv. prof. dr. sc. Jana Žiljak Gršić, dekanica Tehničkog veleučilišta u Zagrebu, doc. dr. sc. Damir Jugo, dekan Edward Bernays University Collegea, dipl. ing. Hrvoje Balen s Visokog učilišta Algebra i Korado Korlević, voditelj Zvjezdarnice Višnjan, pod moderatorskom palicom prof. Bože Skoke koji je istaknuo kako su upravo ta dva pojma apsolutna nužnost za uspjeh u svijetu medija i marketinga.

Photo: Goran Kovačić/PIXSELL

Korlević smatra kako kreativnost i inovativnost kod mladih treba osloboditi tek nakon adolescencije – kritičkog perioda u kojem ništa ne treba dirati. Treba pustiti mozak da radi punom parom i koristiti ga jer će u protivnom, kao i svaki mišić – atrofirati! „Cijeli smisao života je da se igraš, sve ovo je igra – jer koja je razlika između dvoje djece koja se igraju i dvije kompanije koja se natječu za tržišnu prednost. Ne bi bilo naših jednoroga da nema – strasti!“

Brainstorming i potraga za novim idejama i praktičnim rješenjima uz naglasak na kreativnost i inovativnost, ujedno su i temelj studentskog obrazovanja na Edward Bernays University Collegeu. „Naša je komparativna prednost to što inzistiramo na poveznici s tržištem rada, cilj nam je da studenti i u predavaonici upoznaju svoje buduće poslodavce. Mi smo u naš komunikacijski odjel programa cjeloživotnog obrazovanja koje nudimo, zaposlili naše studente koji su na trećoj godini preddiplomskog studija, stariji studenti su svi redom već bili zaposleni u nekoj od kompanija s kojima ostvarujemo partnerstvo. Takav je konkretan i praktičan pristup, uz okolinu, jako važan za razvoj inovativnosti i kreativnosti. Nažalost, javni se sektor obrazovanja ne mijenja – jer ne mora“, istaknuo je doc. dr. sc. Jugo.

Izv. prof. dr. sc. Žiljak Gršić je istaknula da je ključna razliku između inovativnosti i kreativnosti ta da inovativnost mora biti posljedica istraživanja i razvoja, a ne samo talenata pojedinaca. „Kako bi se stvorilo nešto novo i osmislila nova rješenja, jako je važno imati puno znanja i kritičkim promišljanjima analizirati i tražiti greške u već postojećim rješenjima“, zaključila je. A dipl. ing. Hrvoje Balen zaključio je kako studenti prvenstveno trebaju surađivati jedni s drugima i dopustiti si da budu različiti od drugih jer se upravo iz različitosti rađaju fantastične ideje.