Zašto volimo festivale?

Photo: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL

Vodeći ljudi najpoznatijih regionalnih festivala svjetske reputacije okupili su se na panelu „Kako festivali mijenjaju destinacije?“. Joe Bašić (Ultra Europe Music Festival), Jovan Marjanović (Sarajevo Film Festival), Ivan M. Petrović (Fondacija Exit) i Tomislav Radoš (HGK) razgovarali su o glavnim motivima putovanja kao i utjecaju festivalske industrije na turizam svake pojedine regije i grada u kojima se održavaju, a moderator je bio Boris Kovaček, direktor Peperminta.

„Sektor kreativne industrije koji se formira oko festivala EXIT čini čitavu bazu interdisciplinarnih znanosti, vezanih uz komunikaciju, promidžbu i oglašavanje. To naposljetku za Novi Sad generira znatno veću dobit od samih prihoda koji se ostvaruju na festivalu”, rekao je Ivan M. Petrović, predsjednik Upravnog odbora Fondacije EXIT. 

“Festivali zaista imaju izuzetan ekonomski utjecaj na destinacije. Međutim, postoji i vrlo značajan socijalni efekt. Sarajevo je danas itekako poznato po Film Festivalu, a ne više samo po nekim manje lijepim povijesnim događanjima koja su se dosad vezala za taj grad. Festival je pozitivan primjer eventa koji svojim raznovrsnim programom privlači različite posjetitelje i tako uvelike doprinosi prepoznatljivosti čitavog grada“, objasnio je Jovan Marjanović, producent Sarajevo Film Festivala.

Koliko festivali znače za ekonomiju grada u kojima se održavaju govori i činjenica da je „u Splitu prije Ultre u vrijeme ljetne sezone vozilo oko 150 taxija, a danas ih vozi preko 2.000“, kako je naglasio Joe Bašić, osnivač i direktor MPG-a i organizator Ultra Europe Music Festivala, dok je Tomislav Radoš, potpredsjednik za industriju i energetiku HGK, rekao da je važno zaposliti ljude koji će točno u brojkama prikazati kako će neki određeni festivali utjecati na sam razvoj i ekonomiju grada.

Jedni od najvažnijih ljudi regionalne festivalske industrije složili su se da bez festivala nema kulturnog, ekonomskog i gospodarskog rasta te da bi države trebale imati standardizirani model po kojemu će točno planirati festivale koje podržavaju. Pozitivna je i činjenica da brojni drugi gradovi prepoznaju što se to događa u Splitu, Sarajevu i Novom Sadu pa razmišljaju o potencijalnoj organizaciji nekog festivala koji bi privukao nove posjetitelje.