Uspjeh gaming tvrtke ne ovisi samo o gamerima

Photo: Emica Elveđi/PIXSELL

Nanobit je priča koja je iz lokalne, hrvatske sredine prerasla u globalnu atrakciju, pažljivo prateći međunarodne trendove i aktualnosti u konkurentskom svijetu igrica i tehnologija. Njihovo osvajanje američkog tržišta zapanjilo je čitavu business zajednicu, a poseban poslovni iskorak tvrtke, vezan uz suradnju s Netflixom, dokaz je da razvoj gaming industrije u Lijepoj Našoj, ali i izvan njezinih granica, u najmanju ruku žari i pali.

Istina je da: „ako ne rastete, ako stagnirate – dosta je teško postići željenu cijenu, ali je zahtjevno i zadržati ljude i talente“, istaknuo je Alan Sumina, suosnivač i direktor Nanobita u razgovoru 1:1 pod nazivom „Najgore je kad te drugi hvale“, s Nikolom Sučecom, urednikom biznisa Tportala, komentirajući trenutak u kojem je tvrtka prodana švedskoj grupaciji Stillfront za gotovo milijardu kuna. „Možete raditi najbolji proizvod na svijetu, ali za dobru prodaju moraju se poklopiti zvijezde“, dodao je ambiciozan tehnološki poduzetnik.

Photo: Emica Elveđi/PIXSELL

U Nanobitu ne prevladava tipičan IT segment u kojem je potreban ogroman broj developera. „Nužno je povezati nekoliko različitih struka u istu prostoriju, a tu mislim na developere, artiste, game dizajnere, story writere, marketinške stručnjake, analitičare“, naglasio je Sumina, govoreći da pokretači gaming strategije nisu isključivo gameri, već širok spektar djelatnosti koji nije tipičan za IT sektor u Hrvatskoj.

Nanobit se uspio probiti na globalno tržište zahvaljujući visokoj razini svijesti o tome da isti proizvod neće postići jednak efekt u svim državama. „Stvar je kulture. Ne znači da sve što funkcionira u SAD-u, djeluje i u Njemačkoj. Osim toga, jako je kompleksno doći do krajnjeg potrošača jer nas okružuje monopol nekoliko IT divova koji dominiraju čitavim svijetom, a tu su kanali putem kojih je moguće plasirati sadržaj i oglase“, kazao je Sumina.

Upravo zbog zahtjevnosti tržišta i gospodarskih turbulencija, državni, ali ni korporativni sustavi, ne bi trebali učiti ljude da u svakom trenutku, osobito nakon obrazovnog ciklusa, moraju biti spremni pokoriti svijet i uzdići se na ljestvici svoje djelatnosti, izjavio je hrvatski gaming lider, napominjući da nije dovoljno govoriti samo o potencijalu, već i znati realizirati isti: „U Hrvatskoj imamo jako puno pojedinaca koji ne znaju napraviti konkretan poslovni iskorak odnosno tu zapnu, iako je njihova ideja i sam početak poduzetništva uspješan. Distribucija je tu najveća zamka. Zato je potrebno imati ljude s iskustvom koji znaju kako napraviti određeni korak“, zaključio je Sumina.