Unatoč dugoj povijesti, postoje određene kompanije, vodeće u svojoj industriji i ključne za cjelokupno hrvatsko gospodarstvo, koje uspijevaju pratiti i postavljati trendove, čime u svoju poslovnu zajednicu kontinuirano privlače mlade talente i održavaju dinamično, raznoliko radno okruženje. Na panelu „Kad si star, a život je pred tobom“, powered by Končar Dalekovod grupa, sudjelovali su Ivan Jurković, voditelj ureda za korporativne poslove i komunikacije, Dalekovod d.d., Tamara Karagity, direktorica Korporativnih komunikacija i marketinga, INA te Darko Buković, osnivač i glavni urednik, Poslovni FM, dok je zanimljivu panel raspravu moderirao Vladimir Preselj, CEO Millenium promocije. Stručnjaci okupljeni na ovome panelu raspravljali su kako ključne nacionalne tvrtke, iza kojih su desetljeća djelovanja u dinamičnim tržišnim okolnostima, mogu zadržati mladenački duh i agilnost unatoč svojoj bogatoj povijesti.

Kako zadržavaju izvrsnu formu te zašto i kako trče maraton, a ne sprint, pojasnila je Tamara Karagity. „INA je kompanija koja je oduvijek bila zanimljiva općoj javnosti – kako u prvih 60 godina, tako će biti i u narednim desetljećima. Nama u Ini nikad nije dosadno, ali ne bismo mi ondje ni radili da volimo monotoniju. U svim trenucima našeg radnog dana pronalazimo nešto što je nama zanimljivo i zabavno. Posebno cijenimo humor i po tome možda i kreiramo naš tim – vjerujem da nas upravo to drži agilnima i da u pravom smislu riječi, njeguje naš timski duh“.
O važnosti komunikacijskih stručnjaka zasluženih za njegovanje i nadogradnju korporativne kulture, ali i reputacije bilo je puno govora, ali svi su se složili u jednom – bez komunikacijskih stručnjaka nema te posebne komponente u kreiranju imidža nekog brenda.
„Mislim da kompanije trebaju komunikacijske stručnjake više nego ikada. Nije dovoljno govoriti o tome kako ste uspješni, već trebate znati vrlo dobro pročitati svoju publiku, znati kome se obraćate, prilagoditi svoje poruke i komunikacijske kanale te naposljetku – prenijeti željenu poruku onome kome je ona potrebna,“ istaknula je Karagity te dodala kako su upravo komunikacije, ali i ljudi koji čine kompaniju, ključni kako bi tvrtka opstala unatoč svim potencijalnim okolnostima.
„Povijest Dalekovoda pokazuje da možemo preživjeti u svim uvjetima. Posljednjih godina značajno smo ulagali u komunikaciju, posebno internu, kao i u naše ljude i međuljudske odnose unutar tvrtke. Najvažniji faktor u izgradnji budućnosti za nas je ponovno povezivanje s našim zaposlenicima, koji su prošli kroz teška vremena, ali sada se ponos u njima ponovno budi. Dalekovod je prebrodio teške trenutke jer su ljudi imali osjećaj pripadnosti nečem većem od njih samih. U godini velike obljetnice cilj nam je ponovno zapaliti taj žar i prilagoditi poslovanje novim izvorima energije kako bismo nastavili rasti i razvijati se, vjerujući u svijetlu budućnost za sve nas i njegujući tradiciju“, istaknuo je Ivan Jurković.
Ipak, o važnosti Ine, Dalekovoda te ostalih kompanija koje sudjeluju u razvoju hrvatskog gospodarstva već više desetljeća upozorio je Darko Buković te istaknuo kako je ipak riječ o brendovima kakvi se na nacionalnom tržištu nisu pojavili zadnjih 30 godina. „Hrvatska već dugo nije dobila niti jednu kompaniju koja je zaslužila međunarodnu potvrdu, niti jednu kompaniju koja je pobudila emociju, postigla neki standard, kvalitetu, dugoročnost“, zaključio je Buković uz opasku: „Proslavu 75 godina Dalekovoda ili 60 godina Ine nećete pročitati u mainstream medijima, ali ćete zato saznati da je pas Marka Grubnića proslavio treći rođendan.“
Svi su se složili kako je teže trčati maraton, ali su njegovi plodovi veći i priznatiji te samim time i imidž tvrtke više cijenjen u cjelokupnoj industriji, pa i gospodarstvu, a reputacija prepoznata. Vladimir Preselj panel je zaključio dosjetkom kako ne čudi što je publika pri dolasku u dvoranu pomislila kako je riječ o temi treće životne dobi, ali kako među govornicima imamo i juniora i seniora, predstavnika hrvatskog gospodarstva i tvrtke koje će u budućnosti nastaviti graditi svoj brend, industriju te pod svoje okrilje privlačiti nove generacije talenata.