“Sustainable advertising manifesto” kao inicijativa za bolju budućnost

Photo: Emica Elveđi/PIXSELL

Održivo poslovanje danas je glavna sastavnica brojnim kompanija, a kako to izgleda u svijetu medija i oglašavanja i na koje načine možemo doprinijeti u stvaranju bolje budućnosti predstavila nam je Andrea Henao, managing director, 360 Agency Berlin and Europe u sklopu svog predavanja „The Present Emergency to Make Advertising and Media More Sustainable, and The Sustainable Advertising Manifesto“.

Požari, suše, izumiranje živih bića, ispuštanje ugljičnog otiska i zagađenje zraka samo su neki od zabrinjavajućih problema s kojima se susrećemo u današnjem svijetu. Korak prema boljoj, održivoj budućnosti može se postići i s malim promjenama i aktivnostima koje provodimo u svakodnevnom životu.

„Papir može primjerice zamijeniti reciklirani papir, zagađeni zrak se putem određenim procesa može pretvoriti u tintu, dok za online kanale postoje posebne platforme za oglašavanje koje funkcioniraju na način da koriste podatke samo onda kada nam se prikazuje oglas“, istaknula je Andrea Henao.

Pristup koji se najviše istaknuo u ovom manifestu je „The Give back principle“ koji objašnjava kako bi današnji brendovi trebali koristiti reciklirane materijale, ali i odvojiti dio svojeg profita i uložiti ga u različite akcije za zaštitu okoliša.

Photo: Emica Elveđi/PIXSELL

„Postoje dvije jako negativne stavke. Današnje kompanije koje provode kampanje oglašavanja i promoviraju svoje zeleno poslovanje prodiru do ekološki osviještenih kupaca kako bi  kupnjom tog proizvoda mogli pomoći okolišu. Međutim te kompanije zapravo uopće nemaju ‘zelene’ proizvode i samim time stvaraju još više štete“, izjavila je Andrea Henao koja smatra da je potrebno posložiti bolju zakonsku regulativu.

Ono što se može kratkoročno očekivati na temu održivog poslovanja i oglašavanja je da će kupci pridavati još više pažnje proizvodima, njihovoj kvaliteti i sastavu, raditi poveznicu između onoga što je dobro za okoliš i za zdravlje kupaca te precizno komunicirati dodatne vrijednosti. Za dugoročnu praksu  nužno je investirati u razvoj proizvoda, njihovo testiranje i istraživanje, ali i osmisliti ciklus za poboljšanje proizvoda koje bi htjeli implementirati u taj proces – bilo da se radi o usmjeravanju na održive dobavljače, smanjenju korištenja plastike u pakiranju ili mijenjanju sastava i materijala kroz cijeli portfelj proizvoda. Također, potrebno je razumjeti kako će se kupci i njihova očekivanja i dalje razvijati i mijenjati, ali unatoč tome važno je osmišljavati kreativna rješenja koja će ih podsjećati na ono što je bitno.

„Kreativnost može proširiti moćne ideje, nadu i potaknuti prave akcije za suočavanje s klimatskim promjenama. Moramo raditi zajedničkim snagama, iskoristiti sva naša znanja kako bi smanjili taj negativni utjecaj i zaštitili našu planetu Zemlju“, zaključila je Andrea Henao.