Storytellingom u sportu do reality spektakla!

Photo: Matija Habljak/PIXSELL

Što sport čini tako jedinstvenim i koji su to marketinški, produkcijski i storytelling trikovi koje sport čine najvećim reality spektaklom na svijetu? Odgovore smo dobili na panelu pod nazivom „Sport – The best reality TV in the world“ gdje su se okupili međunarodni eksperti Guillem Balague, novinar i autor, Mina Rzouki, novinarka i voditeljica te Sonya Kondratenko, direktorica digitalnih medija kluba Venezia FC (Serie A), dok je Pete Radovich, producent, redatelj, kreativni direktor, CBS preuzeo ulogu moderatora.

U sklopu panela publika je imala priliku iz prve ruke doznati kako je nastala biografija poznatog Lionela Messija zbog koje je iz „sramežljivog nogometaša“ prerastao u pravu nogometnu zvijezdu, dok se uz njega raspravljalo i o još jednom poznatom licu svjetskog nogometa  – Christianu Ronaldu koji tek predstavlja pravi reality show.

„Doslovno smo instinktivno rekli Messiju ‘dobrodošao u naš mali dnevnik boravak’. Tom tehnikom htjeli smo ga opustiti. S obzirom da sam mislio da će svatko s njime pričati o boravku o Parizu, htio sam pristupiti iz drugog kuta. Često čujemo da se ne smije vjerovati novinarima, međutim kada imamo sramežljivog Messija, kojem je dok je još bio mlad, u kulturi usađena potreba za povjerenjem, trebalo mi je puno vremena da ga nagovorim da krenem pisati biografiju o njemu. Uvijek sam ga na događajima micao sa strane i prolazio s njime sadržaj knjige, što je izgradilo dobar odnos i otvorio se. To je na kraju postala knjiga od 600 stranica“, ispričao je novinar i autor Guillem Balague.

 „Ronaldo je najpraćenija osoba u svijetu na društvenim mrežama. Kada je došao u Inter, njihov Instagram profil narastao je s 10 milijuna pratitelja na 40 milijuna. Za Juventus je također koštao oko 40% operativnih troškova kluba. Ronaldo je od sebe uspio napraviti tako snažan brend bez obzira na klub u kojem igra. Također, uvijek je pričao o svojoj djeci, obitelji i bio u interakciji s obožavateljima. Ali, nije dozvoljavao da uvijek dostupan, čime je ostvario efekt ekskluzivnosti“, nadovezala se novinarka Mina Rzouki.

Pri kraju panela moderator Pete Radovich prikazao je i videozapis koji je izrađen za američki Superbowl. Videozapis je dosta emotivan jer koristi brend sportaša američkog nogometa koji promoviraju “obične heroje” poput vatrogasaca i policajaca. Pokazuje i kako igrači volontiraju i pomažu herojima, gdje pritom spominju svoju prošlost i roditelje za dodatni emotivni učinak – njihovi roditelji su baš ti heroji.

„Američki nogomet nije brendiran samo kao sport: on je spojen s emocijama i pričama. Svaka utakmica je uistinu festival emocija“, komentirala je novinarka Mina Rzouki.

Zaključak ovog panela jest taj da je storytelling izuzetno moćan alat u sportskoj industriji. „Možemo reći da je pričanje priča u sportu ono što najviše volimo raditi u svojem poslu“, naglasio je Pete Radovich.

Powered by HEP