U svijetu masovne proizvodnje hrane, sve više nas zaokuplja pitanje što zapravo jedemo i je li hrana koju svakodnevno konzumiramo zdrava. Meso je postalo namirnica bez koje mnogi teško mogu zamisliti obrok, a posebno piletina koja je zauzela tron najčešće konzumiranog mesa na svijetu, pa tako i hrvatskih kućanstava. Picek s mlincima je postao najčešća zvijezda nedjeljnog ručka i prirodno se nameće pitanje kojeg proizvođača odabrati i kako se uzgaja domaća piletina. Titulu najpopularnijeg hrvatskog pileta svakako nosi ono međimursko pa je i brendu Međimursko pile Perutnine Ptuj, koji je osvojio tržište svojom vrhunskom kvalitetom i odgovornom proizvodnjom, posvećen zanimljiv panel „Što pile radi na Weekendu?“ powered by Perutnina.
U zanimljivoj diskusiji sudjelovao je Dubravko Folnović, predsjednik uprave Perutnine Ptuj – Pipo Čakovec, koji je pojasnio zašto je baš Međimursko pile postalo glavni izbor u našim kuhinjama i što znači biti pionir na tržištu s certifikatom „Antibiotic free“, a trendova u segmentu hrane koje je važno pratiti i zdravog izbora hrane dotakli su se i Domagoj Jakopović – Ribafish, food blogger, profesor geografije i najpoznatiji hrvatski hedonist te Anja Alavanja, novinarka i voditeljica uz moderatorsku palicu Ivana Šarića, tv voditelja i komičara.
Što zapravo znači antibiotik free i znači li to da smo do sada jeli piletinu s antibioticima? „Međimursko pile je relativno mladi brend koji postoji tek tri godine i već sada je jedan od vodećih u Hrvatskoj. Radimo intenzivno i puno ulažemo u razvoj i kvalitetu piletine. Antibiotici služe za zdravlje ljudi i životinja, no mi smo naše standarde proizvodnje, kontrole i veterine podigli na viši nivo, zbog čega nam antibiotici nisu potrebni. Isto tako razvijanjem marketinga pokušavamo probuditi i emociju naših potrošača i pokazati kako ovo nije samo hrana i želimo doprijeti do većeg broja ljudi kako bi svi znali što jedu.“ – istaknuo je Folnović.
Alavanja se dotakla prehrambenih navika Hrvata i istaknula da „još uvijek nisu osvješteni i pri vrhu su liste najdebljih nacija i još uvijek nam je lakše otići u pekaru nego skuhati domaći obrok, što se vidi i po jelovnicima u školama i vrtićima. Trenutno smo u fazi koja se zove „trebali bismo zdravije jesti“ i trebali bismo biti osvješteniji o tome što zapravo jedemo. Moramo paziti što kupujemo i više čitati deklaracije te kupiti onaj proizvod koji dolazi s domaćih farmi i nosi certifikate kvalitete.“ Također je naglasila i kako kao majka uvijek pazi kod odabira namirnica koje kupuje, a upravo zbog kvalitete proizvodnje, Međimursko pile je brend kojem najviše vjeruje kada je riječ o piletini.
Tema panela bila je i gastronomska ponuda Hrvatske i pozicioniranje hrvatskog turizma na svjetskoj gastronomskoj karti. Kao jedan od najvećih domaćih stručnjaka, Ribafish je istaknuo da smo „kroz godine, od domaće prehrane prešli smo na brzinsku pa tako i većina restorana danas koristi lošije proizvode i usredotočena je na brzi turizam. Trebali bismo ponovno uvrstiti naše domaće i kvalitetne proizvode u turističku ponudu i restorane općenito i vratiti se na pravi put. Danas je sve manje vremena za kvalitetne stvari, a sve više vremena trošimo na nebitne stvari poput klikanja po društvenim mrežama. Krenuli smo na krivi put i trebali bismo se vratiti u vrijeme kada su klinci na izlet nosili pohane pileće batke koje su im bake pripremile.“
Panelisti su se složili kako im je piletina vrlo važna namirnica, a njena kvaliteta još važnija te da pažljivom kupnjom i odabirom kvalitetnih i domaćih proizvoda možemo poraditi na prehrambenim navikama i skinuti Hrvate s trona najdebljih nacija, a Međimursko pile je jedan od ambasadora kojim možemo postići taj cilj.