Sportaši – ponosni brend Hrvatske

Photo: Kristina Štedul Fabac/PIXSELL

Brendiranje država kao alat strateškog razvoja nacionalne konkurentnosti sve je prisutniji pojam u javnom diskursu, a hrvatski sportaši još od samog osamostaljenja spontano postavljaju neke od temelja prepoznatljivosti Hrvatske u svijetu. Pritom se upravo nautika ističe kao savršen spoj sporta i turizma, koji nedvojbeno ima sve preduvjete da postane ključan dio potencijalne strategije brendiranja Hrvatske, a jedan od pozitivnih primjera je i jedinstveni projekt nautičke izvrsnosti ACI Sail. Zaključak je to panela pod nazivom Sportaši kao brend na kojemu su najpoznatiji hrvatski skijaš Ivica Kostelić, trostruki europski prvak, olimpijac, jedriličar Ivan Kljaković Gašpić i višestruko nagrađivani hrvatski vaterpolist Dubravko Šimenc raspravljali o tome koliko sport i događanja poput Snježne kraljice, WRC-a i ACI Saila doprinose promociji Hrvatske u svijetu.

U ugodnoj i veseloj atmosferi ovog sportskog panela pod pokroviteljstvom ACI-ja, razgovaralo se o tome što se zapravo krije iza magičnih vrata sporta, koliko je moćna titula svjetskog prvaka, te kako je jedan od ključnih alata s kojim Hrvatska može postići velike stvari po pitanju brendiranja, uz prirodnu ljepotu naših otoka i obale, upravo nautički sport.

“Smatram da je hrvatski sport zaista brend. Gledajući našu brojnost od svega 4 milijuna stanovnika, naši sportski uspjesi su nešto uistinu nevjerojatno. Biti svjetski prvak u bilo čemu i dolaziti iz ovako male zemlje je nešto što svijet prepoznaje. Upravo zato i ostali vrhunski sportaši iz cijelog svijeta rado posjećuju Hrvatsku jer naposljetku ona stvarno i jest brend“, izjavio je Dubravko Šimenc.

“Hrvatska aktivno radi na promociji turizma, pri čemu je nautički turizam pokazao fantastičnu otpornost na izazove uzrokovane koronavirusom. Zahvaljujući povoljnoj klimi, naših tisuću otoka i prirodnim bogatstvima, Hrvatska ima ponajbolji domaći teren za nautiku na cijelom svijetu i to svakako trebamo iskoristiti“, rekao je Ivan Kljaković Gašpić, voditelj projekta nautičke izvrsnosti ACI Sail, koji na 6 ekskluzivnih ClubSwan 36 jedrilica uz vodstvo sportaša olimpijca pruža jedinstveno iskustvo jedrenja u obliku regata i korporativnih jedriličarskih evenata, a kojemu je cilj pozicionirati Hrvatsku u najelitniji svjetski nautički krug te nas učiniti pravom nautičkom velesilom.

Kostelić se referirao na svoju majicu “Uvijek nadbrojani, nikad nadjačani” i otkrio po čemu je sport zaista poseban:

“Glavna snaga sporta je ta da se svima pružaju jednake mogućnosti, što u drugim društvenim sferama baš i nije slučaj. Za mene je ljepota sporta u tome kad netko iz siromašne zemlje pobijedi predstavnika zemlje koja je velesila. Hrvatska po ničemu ne može pobijediti SAD, ali možemo u vaterpolu, možemo u skijanju, možemo u nogometu. Zato je najslađe kada dođete u Švicarsku, hram skijanja i svjedočite tome da dođe jedan čovjek s asfalta i pobijedi.”

Jedan od glavnih zaključaka s panela je da sport ima značajnu ulogu kod razvoja mladih te kasnijeg profesionalnog života, da sport doprinosi brendiranju Hrvata kao naroda i kao zemlje, dok nacionalna obilježja na vrhunskim hrvatskim sportašima jača prepoznatljivost čitave nacije u cijelom svijetu.