Razmišljanje izvan okvira i ustrajnost gotovo sigurno vode do uspješnih poslovnih rješenja

Photo: Emica Elveđi/PIXSELL

Da su start upovi iznimno popularni i aktualni u brojnim industrijama dokazuje puna dvorana na panelu provokativnog naziva „Underdog? Mama ti je underdog!“. Moderator Dimitrije Trbović, CEO Neostara, za one je malo manje upućene već na samom početku, objasnio da underdog predstavlja sportski termin za osobe koje nitko nikad ne bi očekivao da će pobijediti. Sudionici panela, svi redom čelni ljudi uspješnih inovativnih kompanija, na vlastitim su primjerima objasnili kako se može pobijediti na temelju samo jedne ideje.

Dejan Ljuština, direktor u kompaniji Vision Partners, Tomislav Grubišić, CEO Bornfighta, Hrvoje Ćosić, CEO Aircasha i Filip Ljubić, direktor u Q Agency, prepoznali su poteškoće i moderne probleme današnjice te razmišljajući izvan okvira korisnicima ponudili inovativna rješenja.

Prema riječima Ljuštine, u ideju se može ulagati u bilo kojem stadiju razvoja firme, no Filip Ljubić je ipak naglasio kako je važno brzo i mudro reagirati na neprestane promjene na tržištu. Istaknuo je i kako nitko sa sigurnošću ne može predvidjeti što će tržište trebati u bližoj budućnosti i koja će sve kreativna rješenja biti potrebna za nekoliko godina.

Photo: Emica Elveđi/PIXSELL

Ćosić je naglasio važnost razgovora s ljudima i prepoznavanja potreba korisnika te ponudio rješenje za sigurni dugoročni uspjeh: „Smatram da je važno na tržište pustiti nešto što će ljudima pojasniti da im baš vi nudite nešto što će riješiti njihove probleme. Tako se stječu dugoročni korisnici koji su spremni za vaše rješenje dugoročno i plaćati, a to je ključ uspjeha“. Međutim, nije sve toliko jednostavno kako se čini – za njega je balans poslovnog i privatnog uglavnom mit, a smatra kako u poslu nije moguće ostati, osim ako u njemu istinski ne uživaš.

Inspirativni panel je poslužio kao svojevrsni seminar s praktičnom savjetima za one koji razmišljaju o pokretanju vlastitog start upa, a sudionici su se složili da inovativna ideja ne mora nužno predstaviti novi proizvod, već i kompaktno poboljšanje nekog specifičnog poslovnog procesa. Ipak, možda najteži i najzahtjevniji dio pokretanja i razvoja start upa, svojevrsna „muka po start upovima je ići od neuspjeha do neuspjeha bez da izgubiš entuzijazam“.