Rad od kuće došao je s pandemijom, ali ostat će i nakon nje

Photo: Matija Habljak/PIXSELL

Poslovni svijet u doba korone je dinamičan, potražnja za stručnom radnom snagom je jaka, a kriza je bila kraća i plića od očekivanog, osim za mikropoduzetnike i one vezane uz ugostiteljstvo. Uz sve to, zbog pandemije koronavirusa, mijenjaju se i koncepti poslovanja, pa neki smatraju da je rad od doma izuzetno kvalitetno rješenje, dok drugi tvrde da narušava kvalitetu međuljudskih odnosa i sinergiju zaposlenika. Različite organizacije, domaće i internacionalne, kao i cjelokupna business industrija mijenja se iz dana u dan, da ne kažemo preko noći. Nitko nije siguran, a svatko je na svoj način poseban, ističu mnogi profesionalci.

Na panelu pod nazivom „Što te ne ubije to te ojača – poslovanje u izazovnim vremenima“, Hrvoje Josip Balen, član uprave Algebre, Ante Grbeša, direktor FlixBus CEE South regije, Boris Vujčić, guverner Hrvatske narodne banke i Tomislav Rosandić, direktor Dalekovoda, istaknuli su da je takozvani „home office“ obrazac poslovanja, koji je i prije bio prisutan, sada označio revoluciju u profesionalnom uzdizanju.

Postoje oprečna mišljenja u vezi učinkovitosti i kvalitete takvog modela, no jedno je sigurno: rad od doma je novi trend kojim možemo postići mnogo ako u potpunosti ne isključimo interakciju uživo, složili su se govornici.

„Realnost je da je trend povećanja rada od kuće postojao i ranije, a koronakriza ga je samo ubrzala. Ljudi su se odvikli od ureda. Imali smo oko 15 posto zaposlenika koji žele raditi online, a sada ih to isto želi cca. 50 posto“, naglasio je Grbeša.

„U kratkom vremenu smo velikom broju ljudi omogućili rad od doma. Nakon nekog vremena, shvatili smo da tu postoji i dosta problema kao što je nedostatak socijalizacije na radnom mjestu“, kazao je Rosandić.

Fokusirati se na produktivnost i zadržavanje talenata bio je glavni zadatak poslovnih lidera u ovim turbulentnim vremenima, međutim, okrenuti se novom poslovnom modelu, izazov je i problem u jednome. Upravo je zbog toga teško odlučiti znači li usvajanje rada od doma, odnosno remote worka, biti korak ispred ili korak iza konkurencije, zaključili su sudionici panela.

Powered by Dalekovod

© 2021. Sva prava pridržana Weekend Media Festival.