Pljesak za najbolji infotainment regije

Photo: Matija Habljak/PIXSELL

„Infotainment“ je nastao u Americi, vješto spaja informativan sadržaj i zabavan format, a njegova uspješnost ovisi o popularnosti voditelja koji ga prezentira. Da su ovakvi formati, kao i voditelji istih, iznimno popularni i u našoj regiji, svjedočio je gromoglasni pljesak kojim je publika pozdravljala sudionike ovog panela koji su jedan po jedan stizali na pozornicu. Zoran Šprajc (RTL Hrvatska), Zoran Kesić (Nova S) i Maja Žeželj (N1) u svom su prepoznatljivom stilu raspravljali o vlastitim iskustvima i sposobnostima vođenja kao i marketinškom potencijalu svoj televizijskih kuća pod moderatorskom palicom Ivana Stankovića (Communis).

Razgovarali su i o važnost izražavanja vlastitog stava i uvjerenja po čemu je u Hrvatskoj Zoran Šprajc posebno poznat: „Idemo odmah razbiti mit da je skupo imati svoj stav. Isplati se imati stav. To je dio igre u kojem sam dobro prošao. Stvarno je vrijedilo, inače ne bih bio tu“.

O novinarskom stavu govorio je i Zoran Kesić: „Nama nije problem da iznosimo svoj stav u tjednoj emisiji. Ima mnogo više ‘materijala’ u Srbiji za to. Najbolje emisije su one gdje sam živčan, kada me stvari pogađaju, a to je zapravo blagoslov kad imaš prostor u kojem možeš reći svoje mišljenje. Čast je što je svaka rečenica, svaka emisija, naš veliki stav. To je naša istina i to je naša najveća snaga. Nažalost, mnogi naši kolege su se odrekli svoje slobode i istine te zapravo postali PR vladajućih. Više nije pravilo da se u novinarstvu uvijek govori istina, to je zapravo postao incident!”.

Šprajc se osvrnuo na razlike koje prevladavaju između televizijskog izvještavanja zemalja regije: „Svaka televizija, ali i zemlja te okolnosti, utječu na eventualne pokušaje ‘uređivanja’ sadržaja. Ja sam uzimao slobodu za koju sam mislio da je mogu imati. Iskoristiš priliku ako možeš imati bolje uvjete na drugoj televiziji. Radim tako kako mislim da treba raditi. Kod nas režim ne utječe toliko na vijesti kao što je slučaju Srbiji. I financijsko tržište je također različito“. Šprajc misli da su za svakog voditelja važni “prihvatljiv govor i simpatičan karakter za vijesti“, dok je Maja Žeželj naglasila da su glavne karakteristike „sigurnost i jednostavnost izvođenja“.

„Svjesno sam odabrala ovaj posao. Najvažniji mi je gledatelj s druge strane ekrana – on mi je uvijek u očima. Važno mi je da tu osobu uvučem u priču i da razmišlja o onome što prenosim, o životu kao i zašto je takav“, ispričala je Maja Žeželj i zaključila: „Želim reći ljudima što se dogodilo. Stvarno želim na jedan prihvatljiv način ‘probuditi’ čovjeka. Mi na N1 povremeno uspijevamo probuditi ljude. Čovjeku koji sjedi i gleda N1 nije na prvom mjestu što se dogodilo u politici, nego on što mu nije lijepo. Vijest upravo služi da poremeti stvarnost. Ako kažemo da nemamo loših vijesti,  onda jednostavno nemamo vijesti. Ako mu kažeš nešto što ga direktno boli, jedino će se tako čovjek probuditi!“.

© 2021. Sva prava pridržana Weekend Media Festival.