Novi koncept marketinga u gaming industriji

Photo: Kristina Štedul Fabac/PIXSELL

Mobilne igrice već su dugo vrijeme pravi hit, ali zašto se baš neke ističu među njima? O oglašavanju, stvaranju kreativnih ideja, ali i ponekom izazovu u svijetu mobilnih igara razgovaralo se na panelu „Mobile gaming advertising – Is data killing creativity?“ koji je moderirala Sanja Lalević, voditeljica global META educationa, HTTPOOL. Na panelu su sudjelovali marketinški stručnjaci iz industrije mobilnih igara Andrej Kugonič, direktor marketinga, NORDEUS, i Ramiz Trtovac, head of user acquisition, Two Desperados, te Petar Jevtić, META regional client partner.

Gaming kompanije posebne su po tome što se njihov marketing odvija na jedan potpuno drugačiji način koji se dosta razlikuje od onog standardnog. Posebno zanimljivo je to što se ovaj inovativni pristup može jednako tako primijeniti na ostale industrije. Naime, gaming kompanije koriste veliku količinu podatka za stvaranje različitih varijacija kreativnih rješenja i s ciljem boljeg pozicioniranja na tržištu te poticanja veće konverzije korisnika.

Photo: Kristina Štedul Fabac/PIXSELL

„U gaming industriji, dva su ključna elementa marketinga – kreativa i podaci. Mi smo prošle godine imali 400 različitih kreativa koje smo testirali i samo mali postotak, između 1-5%, tih rješenja je uspješan. Dodatno, princip za tih 400 kreativnih rješenja je takav da su u 80% njih rade minimalne izmjene na već pobjedničkim rješenjima kako bi se na već nešto odlično nadodalo malo svježine. Preostalih 20% se odnosi na potpuno nove ideje i vizuale, ali one su i dosta rizične“, istaknuo je Andrej Kugovtić.

Drugim riječima, stvaranje kreative je složeni proces i ponekad samo detalji ovise o uspješnosti i popularnosti igrice. Zato se radi toliko veliki broj različitih rješenja i varijacija.

„Jedna varijacija bi bila da je primjerice loptica s nekim šarenim linijama i tekstom, a druga da je bez toga. Jako puno detalja se mijenja u tim varijacija kako bi se napravilo savršeno kreativno rješenje“, Ramiz Trtovac.

Photo: Kristina Štedul Fabac/PIXSELL

Ono što će dodatno potaknuti uspješnost, uz popularnost neke mobilne igrice, je i sami imidž kompanije. Međutim, u gaming industriji brendiranje kompanija je tek na početku.

„U Nordeusu smo počeli ulagati veliku pažnju u izgradnju našeg brenda jer to može rezultirati i bolje poslovanje. Zato smo odabrali da José Mourinho postane naš brand ambasador te smo s njim odradili i neke zabavne videe kako bi privukli pažnju naših korisnika. Također, trudimo se biti inovativniji, kreativniji i samim tim konceptom želimo steći pozitivne reakcije, PR, itd. To nam je i pomoglo da održimo lidersku poziciju u regiji“, rekao je Andrej Kugovtić.

„Naš najveći fokus je bio na performansama, ali polako se okrećemo aktivnostima pomoću kojih ćemo izgraditi imidž. Trenutno smo u procesu definiranja kako ćemo se brendirati – putem igrica ili putem kompanije. Nevezano koji put odaberemo, zaključak je isti –  vrlo je bitno raditi na brendiranju“, nadodao je Ramiz Trtovac.

Marketing u gaming industriji podložan je brojnim izazovima poput velike količine podataka i detalja, ovisi o drugačijim metrikama kao što je broj preuzimanja na tisuću korisnika ili kupovina unutar igrice. Unatoč tome, kreativnost je presudna. Stoga, na panelu se zaključilo kako ta velika količina podataka ne ubija kreativnost već da ih je, uz dobro poznavanje industrije, trendova i vlastitih korisnika, potrebno na pravi način iskoristiti te kako bi se napravilo najbolje rješenje koje će potaknuti konverziju, brendirati kompaniju te time stvoriti održivo poslovanje u gaming industriji.