Tko pobjeđuje – digitalne ili tradicionalne agencije?

Photo: Goran Kovačić/PIXSELL

Na posljednjem panelu ovogodišnjeg Weekenda panelisti nisu plakali što ih se nije ranije stavilo u raspored programa, već su zaključili da su se najbolji čuvali za kraj. Najbolji od najboljih, Daniel Ackerman, glavni izvršni direktor Degordiana, Anđelko Trpković, CEO u Publicis Groupe Adriatic i Nikola Žinić iz agencije Bruketa&Žiniž&Grey dali su odgovore na brojna pitanja s kojima se suočavaju agencije danas na panelu naziva „Agencije 2.0“. Panel je moderirao Vladimir Preselj, član Uprave i izvršni direktor Millenium promocije koji je raspravu započeo s direktnim pitanjem „u sridu“: Digitalne agencije vole ulaziti u prostor tradicionalnih agencija, tko pobjeđuje u borbi za prevlast?

„Digitalne agencije će pobijediti, no to je zapravo kompleksno pitanje i ima puno aspekata tog pitanja. Danas sve teži nekakvoj integraciji. I ono zašto ja stvarno mislim da će digitalne agencije pobijediti jest činjenica da su takve agencije puno šire od samih komunikacije“ odgovorio je Daniel Ackerman koji je dodao da se Degordian sve više bavi business problemima – ulazi u prodaju, CRM-ove, ERP-ove i HR, dok je marketing samo jedan aspekt. „Mi uopće nismo tradicionalni. Duboko vjerujem da je sam naziv 2.0 velika greška, jer su agencije postojale još 20-ih godina. Mi smo negdje 11.0 ili 12.0, ako već moramo govoriti u brojkama“, izjavio je Anđelko Trpković.

„Ako želiš ostati na tržištu trebaš se mijenjati, moraš ostati agilan. Oko toga u HURA-i svi imamo zajednički stav i trudimo se odgovoriti izazovu promjena koje su ogromne i eksponencijalno rastu iz dana u dan. Naš posao je ideja i nije se promijenio od samog početka. Samo se distribucija agencijskih usluga mijenja pojavom novih stvari“, dodao je Nikola Žinić.

Specijalizacija ili full service?

Panelisti su se složili kako ne treba generalizirati. Za neke velike projekte nemamo ljude koji su genijalni u svakom segmentu i zato je dobro surađivati s više malih agencija koje su nišne u nekom segmentu. Specijalizacija je jako teška na malim tržištima kao što su naša, a ponekad je dobra odluka odraditi projekt i s konkurentskom agencijom jer postoje projekti koji su veći od naših ambicija. No kad u Americi kažeš da si full service agencija – diže im se kosa na glavi jer su tamo svi usko specijalizirani. Postoje PR agencije koje se npr. bave sportom, i to košarkom, ali i još uže – namijenjeni su novonastalim košarkaškim klubovima u usponu.

Zašto brojite?

Moderator Vladimir Preselj nije mogao preskočiti aktualno pitanje radne snage te je paneliste upitao spavaju li mirno ili je sve teže doći do kvalitetnih ljudi i kako ih zadržati. Dok naši roditelji nisu mijenjali svoje poslove ili su eventualno promijenili dva, mi danas mijenjamo posao tri ili četiri puta, danas se nove generacije pitaju: zašto brojite? Cijelo tržište je užasno vruće, nedostatak kadra prisutan je u svim industrijama. No presudno je pitanje brige za ljude jer poslodavac ne radi samo sa zaposlenicima, radi i s njihovim karijerama i obiteljima. Zato je važno svakoga dana pažljivo komunicirati s ljudima, dati im priliku da budu drugačiji i nastojati ih razumjeti kad imaju različite želje i stavove. Agencije bi trebale prestati s kukanjem kako nema ljudi i oko toga praviti veliku dramu jer je to normalna stvar koja se događa svima. Svi imaju probleme. I Rimac ima probleme. I Infobip ima probleme. „I bogati plaču“ – na panelu su se uspjeli sjetiti i legendarne meksičke sapunice.

U što bi agencije trebale ulagati?

Kako smo fokusirani na rješavanje problema naših klijenata, tako se s istom strašću trebamo okrenuti i sebi. Talenti, znanje, inovacije i rast. No rast treba biti kontroliran. Svjetska ekonomija počiva na ideji o konstantnom rastu, no zaključeno je da je važnije fokusirati se na porast vlastitih kapaciteta i odabir načina kako će se taj kapacitet ponuditi na tržištu.