Jelena Đoković: „Srž suradnje s medijima bi trebalo biti širenje ključnih poruka za dobrobit društva“

Photo: Goran Kovačić/PIXSELL

Danas je sve veća potreba za dobrotvornim djelovanjem, provođenjem humanitarnih inicijativa te otvaranjem novih udruga i zaklada koje nesebično rade i pomažu onima kojima je to najpotrebnije. U tom pogledu, mediji su im jedna od najvažnijih ciljanih skupina jer imaju mogućnost prenijeti vijest na cjelokupnu populaciju čime dodatno pomažu u širenju „awarenessa“, poticanju humanitarnog rada i pozivanju ljudi na akciju. Međutim, kako balansirati medije i budžete kada je u pitanju promocija humanitarnog rada te koliki utjecaj imaju poznata lica iz javnog života otkrila nam je Jelena Đoković, suosnivačica i globalna direktorica Novak Đoković Fondacije u razgovoru s moderatoricom Idom Prester na panelu „Mediji i humanitarni rad – jesmo li na istoj strani?“.

Prije 15 godina nastala je Novak Đoković Fondacija, a osnovali su je Jelena i Novak Đoković s ciljem educiranja o važnosti obrazovanja i razvoja u ranoj dječjoj dobi. Do sada su u sklopu svoje Zaklade otvorili 50 vrtića u Srbiji, a u protekloj godini su u suradnji s Ministarstvom prosvjete, nauke i tehnološkog razvoja i Svjetskom bankom izgradili čak 75 vrtića.

Photo: Goran Kovačić/PIXSELL

„Jako se volim baviti društveno odgovorim temama i jako dugo sam smatrala da je naša zemlja ima mnogo potencijala. Mi žene volimo sve promatrati i uvijek tražimo kako nešto možemo učiniti boljim. Prvenstveno, gledala sam kako pomoći našoj zemlji, provodila sam istraživanja, a sve kako bih pronašla kvalitetno i održivo rješenje u obrazovnom sustavu. Ono što me posebno potaknulo je bilo istraživanje koje je pokazalo da 52% djece u Srbiji nema pristup predškolskim programima za rani razvoj, a razlog tomu je što ne postoji dobra infrastruktura (vrtići) ili se ne prepoznaje važnost razvoja djece u tim godinama“, rekla je Jelena Đoković.

Današnji mediji posvećuju veliku pažnju poznatim ličnostima i click-bait vijestima kako bi došli do što većeg broja klikova, pregleda i lajkova. Teško je probiti se u medije bez snažnog imena koje će promovirati humanitarni rad udruga. Jelena je naglasila kako je današnjim neprofitnim organizacijama nažalost to veliki izazov u informiranju javnosti: „To je boljka svake organizacije. Profitne organizacije traže influencere kako bi im promovirali proizvode i došli do srca brojnih korisnika te dobili medijsku pozornost. Zbog toga sam i puno razmišljala idu li ljudi samo za poznatim ličnostima ili stvarno prate humanitarni rad.“

Zahvaljujući bračnom paru Đoković, njihova Zaklada osvaja veliki prostor u medijima što im daje priliku da pričaju o temama kao što su društveno odgovorno djelovanje i važnost obrazovanja djece u ranoj dobi. Iako se nemaju namjere u tolikoj mjeri eksponirati javnosti, ipak svoj status i popularnost znaju iskoristiti u svrhu promoviranja svog humanitarnog rada.

„Naš tim koji broji otprilike 15 osoba vrijedno radi i prikuplja brojne informacije te pomaže lokalnim samoupravama. Mi na osnovu tih podataka raspoređujemo resurse za izgradnju novih vrtića. Oni medijima nisu atraktivni u velikoj mjeri pa se mi ponekad pojavljujemo na samoj lokaciji jer je potrebno proširiti vijesti i podići svijest o tome“, objasnila je Jelena Đoković sa simpatičnim smiješkom.

Međutim, to može biti dvosjekli mač ili imati negativan učinak: „Teško je da će me danas netko gledati samo kroz moj rad i posao. Često me percipiraju tek kao Novakovu ženu ili stvaraju dojam da to radim zbog vlastite promocije i skupljanja lajkova“, rekla je Jelena Đoković.

Zaključno, u budućnosti bi mediji trebali biti otvoreniji neprofitnim organizacijama, posebice jer one nemaju velike budžete za promociju, dok bi profitni sektor morao društveno odgovornije pristupati temama važnima za zajednicu. „Srž suradnje s medijima bi trebalo biti širenje ključnih poruka i vijesti za dobrobit društva“ – zaključna je misao ambiciozne Jelene Đoković.