Hrvatska osim plaže

Kristina Štedul Fabac / Pixsell

U današnjem dinamičnom turističkom svijetu, Hrvatske destinacije su se uspješno prilagodile mijenjajućim potrebama putnika, dok je i sam turizam doživio značajnu evoluciju. Tako su destinacije prepoznale potrebu da se osim tradicionalnih atrakcija, poput mora i sunca, ponude bogatija i raznovrsnija iskustva posjetiteljima. Ovaj zaokret nije samo odgovor na promijenjene potrebe putnika, već i na način privlačenja gostiju koji su spremni putovati i potrošiti više kako bi doživjeli nešto posebno.

Turizam u Hrvatskoj igra ključnu ulogu u gospodarstvu zemlje pružajući prekrasne prirodne ljepote, bogatu kulturnu baštinu i razne aktivnosti o čemu se govorilo na panelu „Turizam osim sunca i mora“ powered by Hrvatska turistička zajednica. Svoja iskustva kreiranja turističkih atrakcija podijelili su Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice, Joe Bašić, osnivač i direktor Ultra Europe i Boris Kovaček, direktor agencije Pepermit s moderatorom Petrom Štefanićem, novinarom i poduzetnikom.

Osim sunca i mora, ono što se nudi kroz cijelu godinu su događaji koji imaju veliku važnost privlačenja turista, a takvi gosti traže autentična iskustva i povezanost s destinacijom.

S obzirom da se nalazimo u Istri, kao događanje prepoznatljiv je Umag po ATP turniru koji se profilirao kao sportska i obiteljska destinacija pa sezona ondje duže traje. Isto tako, vrijedi spomenuti i Pulu kao filmski grad i ono što ona može ponuditi turistima. Ultra Europe Split kao jedan od velikih festivala, promijenio je turističku sliku Splita za 365 stupnjeva. Valja spomenuti Zagreb i advent koji ide dalje, a nekoliko je puta bio proglašen za najbolji u Europi. Svi ovi događaji jako utječu na sliku Hrvatske i brenda u svijetu“, istaknuo je Staničić.

Destinacije su prepoznale važnost raznovrsnih događanja i festivala u oblikovanju turističke ponude i definiranju svog identiteta. Kroz organizaciju takvih događanja, destinacije privlače premium goste, obogaćuju svoju turističku ponudu te stvaraju snažan i prepoznatljiv imidž, čime postaju atraktivne tijekom cijele godine.

U Splitu razvijamo projekt koji je privukao jako veliki broj ljudi kroz godine na čemu neki puno veći svjetski gradovi mogu zavidjeti. Važno je održavati odnose s lokalnom zajednicom. Kao organizatori moramo biti svjesni da svaki grad mora imati različite segmentacije događanja kako bi mogao privući turiste. Ultra se nažalost ne cijeni toliko koliko bi trebala jer neki ljudi u Hrvatsku dolaze isključivo zbog festivala, a većina stanovnika Splita će kada ih pitate svakako reći da imaju korist od samog događanja“, naglasio je Bašić o važnosti suradnje s lokalnom zajednicom. 

Uz to, diversifikacija turističkog proizvoda pomaže privući različite skupine putnika i smanjiti sezonsku ovisnost, što doprinosi dugoročnoj stabilnosti turističkog sektora.

U Rovinju su se posložile bitne stvari, dok je bez podrške lokalne zajednice i potpore stanovišna, jako mala šansa da bilo koji događaj uspije. Ovdje se dogodila situacija da su Rovinj i Weekend Media Festival zaživjeli zajedno. To potvrđuje činjenica da je Weekend postao najprofitabilniji vikend u godini za Rovinj, stoga mi je drago da i ljudi u Rovinju to znaju prepoznati“, zaključio je Kovaček.

Hrvatska ima raznoliku turističku ponudu i postala je kvalitetna turistička destinacija koja će pružiti vrijednost za novac. Isto tako, jedna od ključnih strategija za usojeh u tome je fokusiranje na organizaciju različitih događanja i festivala kao sredstva za obogaćivanje turističke ponude koja će privući goste i izvan ljetne sezone. Iako su sunce i more ključni privlačni faktori, zaključak je da Hrvatska itekako ima što za ponuditi i vrlo dobro zna kako prodati samu sebe kao destinaciju, što potvrđuju rezultati postsezone koja je prema dosadašnjim brojkama najbolja do sada. Budućnost u Hrvatskoj je svijetla!