Vijesti ipak neće završiti na cesti

Matija Habljak / Pixsell

U doba brze promjene, medijski krajolik neprestano evoluira, izlažući se izazovima i prilikama koje nisu ni blizu onima koje smo poznavali prije samo nekoliko godina. Jedan od ključnih izazova je kako zadržati interes publike za vijesti u svijetu koji je sve više zasićen informacijama i distrakcijama. Na panelu „Kako vratiti interes za news“ o istoimenoj temi su razgovarali glavni urednik 24 sata Ivan Buča, urednik Večernjeg lista Mislav Šimatović i glavna urednica MONDO+ unutar kompanije WMG Bojana Zimonjić Jelisavac. Tri gosta iz same srži medijske scene pod iskusnom su moderatorskom palicom reportera Nove TV Hrvoja Krešića dali svoj osvrt na jedno od aktualnih pitanja današnjice: „Kako vratiti interes za news?“

„Interes za news nije nestao jer su vijesti najčitanija rubrika na 5 najjačih portala u Hrvatskoj. Pitanje je samo način na koji zapravo konzumiramo news. Broj konzumenata je velik, samo ljudi više ne čitaju vijesti u tiskanom obliku“, naglasio je Šimatović. S njim se složila i Jelisavac koja je rekla da je pitanje je li ovo rasprava o newsu ili sadržaju jer je sadržaj puno širi pojam od samog newsa.

Panel je rasvijetlio različite aspekte sveprisutnog trenda; gubitak interesa publike za vijesti te kako veliki medijski divovi pokušavaju iznova privući pažnju publike. Gubitak interesa za vijesti neminovno je postao globalni trend, a panelisti su raspravljali o razlozima i rješenjima tog problema. Naglasak je bio na pokretanju interesa publike na inovativne načine.

Gubitak interesa za actuall news nije samo stvar mlađe generacije. Uvijek je stvar toga da se mediji trude pobuditi interes publike na različite načine. Povjerenje je ključ i to je nešto što se s publikom gradi godinama“, naglasila je Jelisavac.

„Vraćanje interesa publike za vijesti zahtijeva predanost kvalitetnom novinarstvu, interakciju s publikom i prilagodbu promjenama u medijskom okruženju. Cilj u ovoj sferi jest okrenuti se stvaranju pouzdanog izvora informacija i privlačenja publike koja cijeni istinito, kvalitetno izvještavanje. Pandemija, dva jaka potresa i rat u Ukrajini imaju veliku pozornost te su nakon godinu dana business as usual. Ljudi ne žele sebi svaki dan davati jedne te iste informacije, a tu onda nastupamo mi“, istaknuo je Buča te naglasio ključnu ulogu kvalitetnog novinarskog rada i istraživačkog novinarstva kao sredstva za zadržavanje interesa publike.

Panel je također istaknuo niz inovacija koje su mediji primijenili kako bi privukli publiku, uključujući personalizaciju sadržaja, multimedijalnost, aktivno sudjelovanje na društvenim mrežama s naglaskom na transparentnost i kredibilnost izvještavanja. Vraćanje interesa za vijesti nije jednostavan zadatak, ali medijski profesionalci spremni su na neprestano prilagođavanje i inovacije kako bi održali svoju relevantnost u digitalnoj eri.