SVI PREDSJEDNIKOVI LJUDI

sviljudi42_bof_200919

Politički novinari izabrali: Marko Milić najbolji politički PR-ovac

U političkoj komunikaciji mnoštvo je izazova. Jedan od njih je pravovremeno i točno informiranje građana. Upravo kako bi se kontinuirano podizali standardi, pokrenuta je nagrada za najboljeg hrvatskog političkog PR-ovca. U suradnji s agencijom Ipsos, 216 političkih novinara je donijelo odluku: ovogodišnji pobjednik je Marko Milić, glasnogovornik premijera Andreja Plenkovića. Na 12. Weekend Media Festivalu Marku Miliću je uručena i nagrada, prvi Megafon.

Sudionici panela ‘Sve predsjednikovi ljudi’ istaknuli su da rečenicu “Bit ćemo najbogatija zemlja na svijetu”, Hrvati čuju svako toliko. Premda se to do sada nije ostvarilo i dalje jako vole svoje predsjednike. Pred nama su novi predsjednički izbori, a kakva je komunikacija predsjedničkih kandidata?

Ako je suditi po Andriji Jarku s Nova TV, ovo bi mogla biti najdosadnija kampanja do sada. “Postoje četiri teme koje pale Hrvate. To su partizani, ustaše, mito i korupcija. Kod nas je najvažnije biti žrtva. Svi kažu ‘Mediji me napadaju’. Čovjek kod nas kad izađe sa suda, prvo što kaže je da je žrtva političke hajke”, navodi Jarak.

U svemu tome zaboravljamo da je svaki selfie koji političar napravi s narodom glas. Svaka osoba s kojom razgovaraju to je jedan glas. “Koliko god struka bila zgrožena time, to je kampanja. Pogledajte Milana Bandića i shvatit ćete da isto vrijedi glas iz Ilice kao i s ruba grada”, kaže Jarak.

Političari se kod nas, kaže Željka Gulan s RTL-a, zbog unutarstranačkih stvari ne stignu baviti komunikacijama. “Svaki put kad pomislimo da ćemo dobiti predsjednika s karakterom, nakon druge ili treće objave shvatimo da dobivamo nešto što smo već vidjeli”, ističe.

Upravo su učestale objave na društvenim medijima političare pretvorili u zvijezde, no nakon nekog vremena kad kandidati na predsjedničkim izborima dođu pred novinare, postavit će im se određena pitanja. Trenutnu se predsjednicu tako najčešće može vidjeti na protokolarnim mjestima, bez davanja izjava. “Svi se žele fotografirati s njom. Što je Severina na estradi, to je naša predsjednica u politici”, kaže Gulan.

Politička komunikacija nije dosadna, već prazna ili eventualno nekreativna, kaže Ankica Mamić (IMC agencija). “Svjedočimo sve više političkom populizmu. Savjetnike ako plaćaju, često ih ne slušaju već posežu za vlastitim devijacijama. Kampanja počinje izborom na neku funkciju, političari bi de facto trebali biti stalno u kampanji. Škoro je na scenu izašao kvalitetno, premda se ne slažem s programom, počeo je odlično i onda je nastavio pjevati. Puno je lakše komunicirati s obožavateljima, a ne građanima”, komentirala je Mamić.

Mainstream predsjednički kandidati imaju strašno dosadnu političku komunikaciju, slaže se Jerko Trogrlić. “Novi kandidati nisu ponudili kvalitetan sadržaj niti kvalitetnu alternativu. Sve skupa izgleda vrlo stihijski, a izbori se, očito, dobivaju na glasačima koji inače ne izlaze na izbore i na glasačima koji mijenjaju mišljenje.”

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.
HR
EN HR