Digital Challengers

20.09.2019., Rovinj -Predavanje DIGITAL CHALLENGERS. Mislav Togonal, Josko Mrndze, Zeljko Kukurin, Andrej Grubisic, Milan Mirjanic     Photo: Marko Dimic/PIXSELL
Photo: Marko Dimic/PIXSELL

Ne treba strahovati od robota jer ćemo s njima zarađivati više i živjeti bolje.

Dvije trećine djece koja trenutno idu u osnovnu školu raditi će poslove koji danas ne postoje. Za 20 ili 30 godina najvrijednije svjetske kompanije imati će poslovni model koji ovisi o digitalnim procesima i to će uglavnom biti kompanije iz Azije koje danas ne postoje. Ne treba strahovati od robota jer ćemo s robotizacijom zarađivati isto ili više s više slobodnog vremena te imati kvalitetniji život. Istaknuli su to sudionici panela ‘Digital Challengers’: Joško Mrndže (Google), Željko Kukurin (Valamar Riviera), Milan Mirjanič (McKinsey) i Andrej Grubišić (Grubišić i partneri).

Studija o digitalizaciji konzultantske kuće McKinsey pokazala je da je rast u 10 zemalja srednjoistočne Europe, među kojima je i Hrvatska, proteklih godina bio baziran na rastu izvoza, stranim investicijama i EU fondovima. Sada pokretači tradicionalnih ekonomija gube snagu i digitalizacija je velika prilika za sve pa i za Hrvatsku.

“Digitalna ekonomija omogućava da povećamo produktivnost bez da imamo zalihu kapitala kao nekad. Digitalizacija je vlak u koji treba sjesti sad”, dodao je Milan Mirjanič.

Industrija putovanja je među pionirima praktične primjene digitalizacije. Željko Kukurin, predsjednik Uprave Valamara, otkrio je da su još 2003.pokrenuli interni startup koji se bavi digitalizacijom i do danas je zabilježen fenomenalan razvoj. Tih godina, dodao je Kukurin, na najvećem turističkom sajmu u Berlinu bilo je stotinjak IT tvrtki sa svojim štandovima. Valamar je potpisao ugovore s njih dvadesetak, između ostalog i s Booking.com, tada malom tvrtkom iz Nizozemske.

“Od tada se industrija putovanja potpuno promijenila. Glavni prodavač putovanja je upravo Booking.com koji radi preko 80 milijardi eura prometa godišnje. Tradicionalni turoperatori su u bankrotu. Naša priča o digitalizaciji znači da danas iz Upravne zgrade u Poreču radimo prodaju od 100 milijuna eura ili 45 posto ukupne prodaje Valamara i komuniciramo s milijunima gostiju iz cijelog svijeta. Vjerujem da su prilike za digitalizaciju u hotelijerstvu i industriji putovanja enormne” dodao je Kukurin.

“S digitalizacijom postoji iznimna prilika i opasnost ako se ne pomaknemo. Do 2030. u EU će biti otvoreno 20 milijuna novih radnih mjesta, a za preko 95 posto će trebati osnovne digitalne vještine koje u Hrvatskoj nema 45 posto građana. Edukacija je ključna, kako na razini pojedinca tako i na razini kompanija”, istaknuo je Joško Mrndže.

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.
HR
EN HR