Ghada Wali: Kako najlakše naučiti arapski? Uz LEGO kockice!

Ghada Wali

Ghada Wali je osnivačica i kreativna direktorica tvrtke Wali’s Studio u Egiptu i višestruko nagrađivana grafička dizajnerica. Prva je Arapkinja koja je govorila u sjedištu UNESCO-a u Parizu na proslavi Svjetskog dana arapskog jezika, a 2017. je dospjela i na Forbesovu europsku listu (Forbes 30 Under 30 List) te tako postala prva Egipćanka koja se pojavila u kategoriji Umjetnost i imigranti.

U svom se životu i profesionalnoj karijeri prečesto suočavala s predrasudama prema Egipćanima, ali i cijelom arapskom svijetu. Jezik i kultura njenog naroda za ostatak su svijeta većinom obojani bojama nerazumijevanja, neprihvaćanja, straha i diskriminacije dok su motivi koji se vežu uz Egipćane, Arape i stanovnike Srednjeg istoka, najčešće terorizam i uništenje. U to se uvjerila osobno, kada je primijetila da su to jedine teme knjiga o njenom svijetu u jednoj europskoj knjižari.

Wali je tome odlučila doskočiti na sebi svojstven, kreativan i jedinstven način osmislivši platformu za učenje arapskog jezika uz pomoć – LEGO kockica. Svako je slovo arapskog u njenom projektu „Let’s play“ predstavljeno drugom bojom LEGO kockice, zvukom i ekvivalentim objašnjenjem na latinici. Ova joj je kreativna platforma osigurala mjesto u 100 najboljih radova grafičkog dizajna na svijetu prema Society of Typographic u Chicagu.

O učenju arapskog na temelju šarenila različito postavljenih legića, Wali je govorila i na TED talku, postavši time najmlađa TED govornica koja predstavlja regiju MENA (Middle East and North Africa). Čvrsto vjeruje da grafički dizajn, ali i ispravna, dvosmjerna komunikacija puna uvažavanja, mogu primijeniti svijet, a spoj suvremenog dizajna, povijesti i brendiranja ostaviti svijetli trag o egipatskom i bliskoistočnom identitetu. Njen inspirativan govor možete poslušati ovdje.

Zahvaljujući svojim postignućima i naporima prema promicanju arapskog jezika, Ghada Wali je 2018. proglašena jednom od 50 najutjecajnijih žena u Egiptu. Na Weekend dolazi u sklopu Golden Drum festivala – međunarodnog natjecanja kreativaca marketinške i oglašivačke industrije.

Više pročitajte ovdje .