Ghada Wali: „Kako grafički dizajn može promijeniti svijet?“

Photo: Šime Zelić/PIXSELL

„Grafički dizajn, ali i ispravna dvosmjerna komunikacija puna uvažavanja, mogu promijeniti svijet“, ističe to Ghada Wali, osnivačica i kreativna direktorica tvrtke Wali’s Studio iz Egipta, koja je u sklopu svog predavanja „How Graphic Design affects the mental state, pulls emotional strings & delivers change?“ na Golden Drumu istaknula kako upravo ova dva faktora mogu promijeniti svijet, a spoj suvremenog dizajna, povijesti i brendiranja mogu ostaviti pozitivan utjecaj i trag o egipatskom i bliskoistočnom identitetu.

Photo: Šime Zelić/PIXSELL

Prva Arapkinja koja je govorila u sjedištu UNESCO-a u Parizu te prva koje je dospjela i na Forbesovu europsku listu – „Forbes 30 Under 30“, ali i žena koja se može pohvaliti kako je postala prva Egipćanka koja se pojavila u kategoriji Umjetnost i imigranti na svom se predavanju osvrnula na neke od svojih najpopularnijih projekata, a koji su ostvarili najveći učinak na Egipat, ali i na svijet. „Let’s play“ je svakako jedan od njih, a u sklopu projekta Wali je doskočila problemu percepcije kulture i jezika svog naroda, koji se nerijetko doživljavaju u negativnom kontekstu. Osmislivši platformu za učenje arapskog jezika uz pomoć LEGO kockica otvorila je novi prostor brojnim Arapima, napose arapskim ženama za rast i razvoj u polju grafičkog dizajna.

Upravo ova kreativna platforma predstavlja samo mali dio kreativnih rješenja grafičkog dizajna kojima se Wali može pohvaliti, a promišljanja o budućim inovativnim i kreativnim rješenjima njena su svakodnevica. „Smatram da grafički dizajn može promijeniti svijet, a primarni faktor za to jest osjetilo vida. Upravo osjetilo vida predstavlja prvu dodirnu točku između ljudi i svijeta – od trenutka kada se probudimo pa sve dok navečer ne legnemo u krevet, stalno smo bombardirani velikom količinom informacija, a način na koji su iste predstavljene zapravo je oblik grafičkog dizajna“, ističe Ghada Wali.

Naposljetku, grafički dizajn nije važan samo za umjetnost i kulturnu industriju, već ga možemo pronaći svuda oko nas. „Grafički dizajn ima neizbježnu ulogu u kreiranju priča koje stvaraju emocije potrošača, a koje kod njih pokreću značajan učinak – bilo da se radi o obrazovanju, turizmu, gospodarstvu, baštini, književnosti, kinematografiji ili pak kulturnom identitetu. Grafički dizajn nas okružuje“, zaključila je. Dizajn igra važnu ulogu u pojednostavljivanju naših iskustava, a slama i granice između jezika i kultura te zbližava ljude.