Fabio Seidl: Najbolji način za predvidjeti budućnost je mašta

Photo: Šime Zelić/PIXSELL

Prije svega nekoliko godina na brojnim koncertima i događanjima mogli smo vidjeti publiku kako komunicira i svoje emocije izražava podizanjem upaljača iznad glava. Međutim, tehnologija napreduje rapidnim koracima i prodire u svaku poru naših života pa ne čudi da su upaljače u ovom kontekstu zamijenili mobiteli. Upravo tako počelo je i predavanje “Pojednostavnite budućnost: kako novi pogled na kreativnost može dovesti do bolje uporabe tehnologije i inspiriranu sutrašnjicu?” koje je na Weekendu u sklopu Golden Druma održao Fabio Seidl, direktor za globalni kreativni razvoj u tvrtki Meta.

“Kome je potreban godišnji? Tko vjeruje da će Hrvatska pobijediti na nogometnom prvenstvu? Tko je svoj novac uložio u kripto valute i slične investicije?” Uz ova pitanja Fabio Seidl je već od samog početka osigurao da brojna publika ne bude samo pasivni promatrač, već i aktivan dio predavanja odgovaranjem na pitanja podizanjem svojih pametnih telefona u zrak. Zapravo, upravo ova pitanja poslužila su kao temelj za Seidlovu tezu o postojanju tri različite budućnosti – onaj izabranoj, onoj koju nije moguće kontrolirati i onoj realnoj, koja je kombinacija prethodno navedenih. “Tko može predvidjeti budućnost? Realno, svi mi!” poentirao je Fabio Seidl već na samom početku predavanja. Poanta koja se krije iza ovih intrigantnih izjava zapravo je ta da smo odgovorni za vlastitu budućnost, ali i da moramo biti spremni na činjenicu da na neke stvari ne možemo utjecati. Budućnost je kao valovito more, a na nama je da napravimo svoj brod i uputimo se u nepoznato.

Tvrtka Meta, donedavno poznata i kao Facebook, tehnološki je gigant koji pod svojim krovom okuplja neke od najjačih i najaktualnijih digitalnih platformi – primarno Facebook, Instagram i Whatsapp. Iako je percepcija prosječnog korisnika ovih platformi takva da se radi samo o društvenim mrežama, Meta zapravo okuplja brojne inicijative koje nadilaze komunikativni i sadržajni aspekt ovih platformi. Naime, tvrtka promišlja i djeluje na način koji potiče korištenje platformi za brojne usluge i inicijative kojima je cilj promijeniti način na koji promišljamo o sadržaju, oglašavanju, ali i načinu na koji poslujemo. “Metaverse je digitalni prostor za sve ono što se već događa u svijetu,” istaknuo je Seidl.

Photo: Šime Zelić/PIXSELL

Budućnost nije u rukama korporacija!

“Najbolji način za predvidjeti budućnost je mašta,” izjava je koja je dominirala predavanjem, a uz brojne primjere iz prošlosti i popularne kulture Fabio Seidl dodatno je potvrdio ovu tezu. Batman je u svojoj špilji koristio računalo još 9 godina prije izuma prvog pravog funkcionalnog računala, dok je popularna animirana serija Jetsons već 60tih godina prošlog stoljeća predstavila pametne satove, mikrovalne pećnice i autonomne automobile.

Uz svoje viđenje cijele industrije u kontekstu digitalnih platformi, Fabio Seidl okupljenim gledateljima predstavio je i aktualne primjere i inicijative koje je Meta posljednjih godina implementirala s ciljem povećanja inkluzivnosti i poticanja svijesti o ugroženim društvenim skupinama i manjinama. Jedan od inicijativa bio je i koncept Instagram reklama, koji tvrtkama vraća, to jest zarađuje novac umjesto da ga troši. Inicijativa je napravljena kako bi se ugroženim skupinama koje se probijaju na tržištu omogućili da konkurentno i kvalitetno promoviraju svoj sadržaj. Uz to, još jedna slična inicijativa osmišljena je kako bi kroz stvaranje dualnih kampanji, koje uz klasične motive uvode i alternativne, socijalno osviještene potaknuli veću inkluziju te pokazali da marketinška industrija može funkcionirati i na neke druge, socijalno osjetljivije načine.

Spomenute inicijative svakako su vrijedne pozornosti, a ovo zanimljivo predavanje Fabio Seidl zaključio je uz citat Doc Bowna iz kultnog filma “Povratak u budućnost”: “Budućnost je ono što od nje napravite pa dajte sve od sebe da bude dobra.”