Employer branding – lov na kvalitetne zaposlenike

Photo: Emica Elvedji/PIXSELL

Što se sve promijenilo na tržištu rada i kako su te promjene utjecale na poslovanje otkrili su nam neki od najvećih majstora u privlačenju kvalitetnih zaposlenika Daniel Ackermann, CEO tvrtke Degordian, Martina Roša, izvršna direktorica ljudskih resursa Fortenova grupe te Sven Marušić, Partner, Five, na panelu „Talent show – kako privući kvalitetne zaposlenike?“. O značajnim promjenama, strategijama employer brandinga i work-life balansu intervjuirala ih je Ana Šimunović, leadership i komunikacijska savjetnica, edukatorica te direktorica kompanije Ais-Mark koja imala ulogu moderatora.

„Više ne govorimo o tržištu rada u regiji nego je sada to cijela EU te smo se zbog toga iz perspektive Jamnice zaista susreli s mnogim izazovima, nije za sve pozicije jednako, no na nekima je bila borba za ljude kao za suho zlato. Također, 2019. godine susreli smo se i s problemom zapošljavanja, nismo bili spremni na izazove te nismo mogli pronaći zaposlenike, a onda je došla i pandemija. Ono što ljudi danas žele su prilike za učenje i razvoj. Svi žele unaprijediti svoja znanja i osjećati da kvalitetno ulažu u sebe, a mi takve prilike želimo pružiti našim zaposlenicima. Imamo zaista zanimljive projekte i to komuniciramo s našim kandidatima“, izjavila je Martina Roša komentirajući promjene na tržištu.

Kako su te iste promjene izgledale unutar IT industrije ispričao nam je Sven Marušić: „Govoreći iz perspektive nekoga tko vodi IT tvrtku mogu reći da nam je poslovanje tijekom pandemije koronavirusa skočilo zbog digitalizacije, međutim zbog remote načina rada ljudi su se lagano počeli zapošljavati i u drugim tvrtkama. Stoga, morali smo sebe učiniti atraktivnijima kako bi privukli ljude da dolaze nama. „

Kultura tvrtke važan je višegodišnji proces stvaranja i izgradnje na kojeg se mogu utjecati iznenadne promjene na tržištu kao i promjene zaposlenika, dobavljača te promjena direktora, a važnosti zadržavanja zaposlenika nadovezala se Martina Roša: „Stvaranje iskustva zaposlenika predstavlja cijeli jedan paket. Cilj je na poslu stvoriti okruženje kao da je u vlastitom domu. Važno je brinuti da radnik ima svu opremu, da ima osigurano mjesto za odmaranje, jelo, a glavna valuta zadržavanja zaposlenika je upravo upravljanje njihovim iskustvom i doživljajem.“ 

Govornici panela zajedno su zaključili da se danas kvalitetni zaposlenici ne pronalaze samo na temelju financijskog dobitka kao vrijednosti tvrtke već temelj postaju interni odnosi koji se baziraju na emocijama i povezivanju. Potrebno je jasno definirati viziju i misiju, raditi na kulturi tvrtke, pružati zaposleniku mogućnost razvijanja, mnoštvo pozitivnog iskustva, raznolikost u primjerice projektima i slično, a sve to će zaposlenika učiniti ponosnim ambasadorom tvrtke koji će svoje zadovoljstvo prenijeti na druge.