Države moraju koristiti usluge marketinga i odnosa s javnošću

Photo: Emica Elvedji/PIXSELL

„Države koje uspješno komuniciraju, benefite ubiru na gotovo svim područjima, od turizma do gospodarstva. Neke prepoznajemo po Lego kockicama ili prirodnim ljepotama, a Koreja čak 1 posto svog godišnjeg BDP-a ulaže u kulturu, odnosno u sadržaje kojima pokoravaju svijet“, naglasio je tijekom svog predavanja na Weekend Media Festivalu prof. dr. sc. Božo Skoko, član Uprave Millenium promocije i redoviti profesor na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu.

Skoko je vodeći hrvatski stručnjak za brendiranje država,  a u predavanju naslova „Države kao komunikatori – od danskog hyggea do korejskog BTS-a“ upoznao je slušatelje s naporima koje uspješne države ulažu u izgradnju i održavanje svog brenda, imidža i reputacije.

„Svaka država želi i mora komunicirati svoje vrijednosti i mora koristiti usluge marketinga i odnosa s javnošću. Svijet je globalno tržište na kojem se svaka država bori za dio kolača. Taj dio mogu ugrabiti jedino ako su pozicionirani kao uspješan brend. Brend koji prepoznaju baš svi“, rekao je Skoko.

Govoreći o iskustvima drugih zemalja, istaknuo je kako države poput Velike Britanije, Njemačke ili Francuske imaju državne institucije, akademije i druge ustanove namijenjene promociji. Drugi model je u zemljama koje dio svog budžeta usmjeravaju na budžete za promociju koje se koriste u jedinstvenim kampanjama, kao što radi Novi Zeland. Skoko je opisao i evoluciju modela promocije država, od nekadašnjeg od vlade vladi, prema novijeg, od vlade prema ljudima do najnovijeg, poželjnog modela u kojem ljudi i kompanije predstavljaju svoju zemlju i njezine vrijednosti običnim ljudima, stanovnicima drugih zemalja.