Čini se da IT industrija cvjeta, ali je li to zaista tako?  

Photo: Emica Elveđi/PIXSELL

Kako se iskusni HR-ovci snalaze u svijetu IT-ja, na panelu pod nazivom „IT je It!“ otkrili su Daniel Ackerman, glavni izvršni direktor Degordiana, Martina Verović, direktorica ljudskih resursa u Rimcu, Vedrana Kelec, voditeljica ljudskih potencijala i organizacijske kulture u Agency04, Ana Petrović, voditeljica ljudskih potencijala u agenciji FIVE, te Jelena Jelušić, Employer brand manager u Photomathu. Moderatorica Mia Biberović, glavna urednica Netokracije, istaknula je da HR-ovci najčešće vole i žele raditi u IT sektoru koji uistinu ima brojne specifičnosti – developeri su otvoreni za učenje pa HR-ovci s njima odlično surađuju.

No, paneliste je iznenadila predstavivši rezultate istraživanja koji pokazuju kako ni u Hrvatskoj koja slovi za obećanu zemlju IT-jevaca nije sve med i mlijeko. Značajne razlike u plaćama između muškaraca i žena ne samo da postoje, nego se i povećavaju proporcionalno godinama iskustva. Naime, već na juniorskoj razini postoje razlike od pet posto, na srednjim pozicijama razlika je deset posto, a na seniorskim pozicijama čak 18 posto.

Photo: Emica Elveđi/PIXSELL

Ackerman, jedini muškarac na panelu, iskreno je priznao da ne zna objasniti tolike razlike u plaćama, iako smatra da se sve snažne kompanije uistinu trude oko svojih zaposlenika, neovisno o spolu. Jelena Jelušić je pak imala nekoliko ideja zašto je tome tako: „Žene su manje sklone pregovarati, manje će proaktivno i asertivno dolaziti nadređenima tražiti benefite za sebe pa se kroz život nakupe te propuštene prilike, dok se muškarci zapravo cijelo vrijeme bore za svoja prava i traže prilike i dodatne povlastice“, istaknula je.

Prema riječima Martine Verović, employer branding je stvaranje očekivanja koja moramo ispuniti ako ne želimo da se zaposlenici osjećaju prevareno, dok je Jelušić istaknula kako je cilj employer brandinga prikazati kompaniju kakva ona jest iznutra, bez uljepšavanja i fejkanja te naglasila kako je zato važno da kompanije pronađu način da se istaknu i diferenciraju jedne od drugih, a ne da po principu copy and paste samo od drugih preuzimaju uspješne prakse.

Naglasila je kako izvor svojevrsnog hejta cjelokupne HR struke, ali i dijela koji se brine o employer brandingu, leži u neznanju, jer ljudi misle da je sve čime se ovo područje bavi besplatno voće i novi stol za stolni tenis u uredima. To naravno nije tako, employer branding se temelji na iskustvu zaposlenika pa je najvažnije da ljudi budu istinski zadovoljni – a ako nisu, voće i stolni tenis neće ni malo pomoći.

Sudionici su se jednoglasno složili kako je IT sektor itekako sklon uvođenju inovacija i noviteta koje im predlažu njihovi HR stručnjaci, a to je uglavnom zato jer je to brzorastuća i dinamična industrija koja se razvija brže nego ostale. U takvom je okruženju važno postavljati trendove u svim segmentima poslovanja, a kako brojni zaposlenici dolaze iz gigantskih kompanija kao što je primjerice Google, očekivanja su velika i za dežurne HR-ovce. Stoga njihovi napori i inicijative za optimizacijom najčešće prolaze s puno više oduševljenja nego u tradicionalnim kompanijama.